Vårdrömmar från KappAhl – Tjockisbloggen.se

Måste säga att jag längtar verkligen till våren och sommaren nu… Idag har det varit strålande vackert väder, runt 5 grader kallt men blåst en del och det gör ju att det känns kallare.

Jag älskar vår, sommar, värme och idag blev jag överförtjust i flera plagg från KappAhls kollektion A folklore tale som kommer på tisdag… Tänk att möta våren och sommaren i något av dessa plagg :

Får dock ge KappAhl ett litet minus för att dessa underbara kläder bara finns upp till storlek L och inte i större storlekar, jag ser inget hinder till att de skulle kunna finnas i plussizerutan lika gärna.

De enda plagg som jag tycker liknar dessa som finns i större storlek är dessa två, måste dock säga att kjolen är underbart söt men toppen är jag inte så förtjust i…

Har även tittat in på Lindex och H&M´s hemsidor och deras plussizekläder och kan säga att jag kan inte hitta nånting som liknar den här söta kjolen… Så ett plus till KappAhl för att de har gjort/tagit in en kjol med lite nytt och fräscht utseende jämfört med vad som brukar finnas i tjockisrutan.

Än är det lång väg tills kläderna i tjockisrutan kan mäta sig med de i mindre storlek, men varje litet steg i rätt riktning är ett bra steg 🙂

Kan avsluta med att säga att jag gärna möter vårsolen med detta underbart glada armband eller den söööta väskan…

/ Sarah

Kommentera

