Stockholmskryss – Tjockisbloggen.se

Så här glad känner jag mig idag, och långhårig börjar jag bli också...

En styck Hanna här lagom slut efter helgen. Skulle skriva igår men kom hem klockan 22, och när middagen var klar så var klockan redan 23 och jag var inte i form att skriva (inte om ni skulle förstå vad det stod iaf). Förstår mig nästan på att de stora bloggarna har bloggandet som jobb. Det är inte lätt att få in inlägg varje dag när man ska passa in det i 9 timmar på jobbet med kvällsskift nästan dagligen och att få vardagen att gå ihop. Men gör mitt bästa och om ni tycker jag skriver för sällan, säg till :-D.

Vi åkte med den stora vita båten, den fula gröna går snabbtrafik till Helsingfors.

Anyway, min helg har varit hur kul som helst. Vi började med att få i oss mat på Hesburger och sen gick vi ombord på båten. Hade en liten mysig hytt som vi snabbt gjorde oss bekväma i (läs: stökade ner och förfestade). Buffén på kvällen skippade vi, tog en fika istället (och mer alkohol).

Man får se mycket på kryssningsbåtar, särskilt när det kommer till mänskligt parningsbeteende. Det finns oändligt många raggningssätt kan man konstatera, och hur konstiga de än verkar så på en kryssningsbåt fungerar de ändå. Vi satt ytterst fachinerade ett antal gånger under lördagskvällen av vad som tjejer och killar faktiskt gick på när det kom till raggning. Hej desperat, kan man beskriva en hel del som. Det blev sent innan vi kom i säng, då hade vi hunnit med både lite spelande, och självklart dansgolvet på övre däck. Men ryssarna i våran korridor festade nog fram till 8 på morgon av ljudnivån att dömma.

En av alla saker man kunde köpa på båten "Ett stort ägg i en låda" 😀

Har blivit många galna citat och händelser som inte lämpar sig i skrift här :-). Självklart blev det även karaoke för min del, tyvärr inte på hemvägen för vi var för trötta alla tre. Vad vi tyckte om det stora grabbgänget från Skåne som högt sjöng sina egna sånger hela tiden, när andra stod på scen behöver vi inte nämna. Eller hur irriterande deras hockeyramsor var, men svensk schlager, det kunde de :-P.

Massor av is kring Stockholmshamnen

Kom till Stockholm söndag morgon efter en lååång frukost på buffén. Är det bara jag som är snål på buffé och hellre äter lax och annat protein än bröd, för det kostar ju mer :-). Tog tunnelbanan in till stan och gick runt tillsammans ett tag. Eftersom jag är mer shoppingintresserad än sambon och Nadja så övergav jag dem ett tag och gick själv fram tills vi sågs för mat. Satsade på sushibuffé, såklart :-). Återigen hamnade vi bredvid högljudda skåningar med mycket alkohol i blodet, kl 15 på eftermiddagen.

Blev inte så enormt mycket shopping men jag är riktigt nöjd med mina inköp. Främst den underbara klänningen jag suttit och suktat efter sen jag såg den nya Weekday kollektionen. Happy Happy Joy Joy!!! Såklart blev det H&M också.

En del av min shopping: Linne från H&M, randiga leggings, extremt färgglada strumbyxor, stor schal i leopardmönster och lila, klänningen från Weekday och rosa likör 🙂

Duct Tape Bodycon Dress, Weekday

På vägen hem blev inte mycket gjort utan vi försökte vila eftersom vi skulle jobba alla tre igen direkt vi kom tillbaks till Tallinn. Sen var det som vanligt stressig måndag, alla vi tjejer i teamet fick blommor av chefen eftersom det var internationella kvinnodagen :-).

Måndagskläder; Tröja: ny från H&M, Leggings: Zara, Benvärmare: Nya från H&M, Humör: TRÖTT!

/Hanna

9 thoughts on “Stockholmskryss – Tjockisbloggen.se

  1. åååååååååååh vart fanns det lila leopardsjal??? HM? Vilken av dom? 🙂 åååååh villlll haaaaaaaaaaaa 🙂

  2. Linda: Få se nu, hittade den på första H&M till höger precis efter Sergels torg. Var på rea på övre plan.

    /Hanna

  3. Aha, den stora mittemot Åhléns? Är det divided?jag har velat ha en lila leopard lääänge:)

  4. wow 50 kr!!! det jag suktade efter var en ljuslila men för 50 kr går det bra med mörklila med 🙂

Kommentera

