Strul, shoppat och outfit – Tjockisbloggen.se

Idag har jag äntligen fått mina efterlängtade jeans som det vart en sabla röra att få tag i… Jag hade skrivit ett långt inlägg om det hela som jag också mailade till Lindex huvudkontor för att påtala bristerna i kundbemötande.

Men jag känner att jag fick så bra respons från Lindex att jag lägger inte ut hela det långa inlägget för det var väldigt kritiskt mot Lindex i Luleå. Istället säger jag att jag är väldigt besviken på det bemötande jag fått på den butiken som istället för att erkänna att de gjort fel tar ut dubbla avgifter av mig som kund.

Kort version; jag la undan ett par jeans i butiken men när jag skulle köpa dem var de redan sålda. Jag fick tag i dem på en annan butik (efter att ha ringt ett 10-tal butiker själv för butiken vägrade) som skickade dem till Luleå mot en avgift på 50 kr, när jag hämtar ut jeansen så är de fel storlek men jag får ändå betala avgiften eftersom de påstår att jag beställt den strl. Till slut går de med på att ta hem rätt strl från en annan butik mot ytterligare en avgift på 50 kr och vägrar erkänna att de gjort fel.

Hur som helst så fick jag ett jättebra svar både via telefon och via mail från Lindex idag och jag känner att de tar det här på allvar och verkligen vill lösa problemet. De skulle gå vidare med det bemötande jag råkat ut för för de vill att man ska handla med förtroende hos Lindex och de kommer även att ersätta mig för allt strul och extra utgifter. Tycker det är ett väldigt bra bemötande från deras sida och jag har inga problem att handla i andra Lindex-butiker.

Så här ser iaf de efterlängtade jeansen ut, storlek 44.

I övrigt har jag mest promenerat omkring på stan i några timmar idag, det har varit så otroligt härligt väder ute och jag känner mig piggare än på länge… Fåglarna kvittrar och solen tittar fram, då stiger både energi och humör i graderna för mig.

Var förbi KappAhl som hade VIP-dag idag med 30% rabatt på ett helt köp, jösses så mycket folk det var alltså… Det var riktigt långa köer och den nya kollektionen A folklore tale var så gott som slutsåld såg jag.

Jag hade presentkort på 200 kr som jag fått av David så jag slog till på en kjol från den kollektionen, så underbart snygg men det roliga är att den sidan som de visar på hemsidan och som jag tycker borde vara framsidan egentligen är baksidan (iaf så sitter lappen så till). Men jag kommer då att ha den här sidan fram, baksidan är mönstrad på samma sätt som linningen…


KappAhl, A folklore tale storlek L 44/46

Nu ska jag ta och kika lite film på datorn här, vi har nyss ätit tacos innan David skulle iväg på sin träning så när han kommer hem lite senare ska vi kika lite tv innan det är dags att sussa… Snart är det helg och vi ska bara slappa och ta det lugnt, iaf vad vi har planerat just nu.

Dagens outfit som består av tröja strl M från Åhléns, leggings strl L Lindex och mockastövlar från Ecco

Måste förresten lägga in en bild på världens finaste Igor också…

/ Sarah

4 thoughts on “Strul, shoppat och outfit – Tjockisbloggen.se

  1. Mockastövlar är så hett!
    Kjolen från Kappahl är jättelik designen på det skitdyra märket Desigual. Ett riktigt klipp 🙂

  2. Underbart med en blogg som handlar om välmående oavsett storlek! Jag är själv storlek större och vill också tro att man kan må bra och va vacker trots extra kilo!
    Hittade er via senaste numret av SOLO!

    You go girls!

    Hoppas ni får en härlig lördag!

Kommentera

