Pigga upp sig som sjukling – Tjockisbloggen.se

Börjar bli mer än lovligt trött på att ligga hemma och vara sjuk. Har knappt sovit sen den här förkylningen bröt ut förra onsdagen för allt jag gör är hostar. Har inte mycket snuva men ont i öronen, i kroppen, halsen är som fylld med taggtråd och jag hostar konstant. Omöjligt att jobba och ta hand om kunder i telefon med andra ord. Försökte i fredags men till och med kunderna tyckte jag borde ligga hemma. Så gav upp på kvällen. Efter det har jag inte varit utomhus. Eller jo, inbyltat i massa kläder för att köpa glass i söndags för min hals ville ha det.

Har tagit mig i kragen och bokat läkartid för när jag till och med börjar få blodsmak av hostningarna då är det nog dags att kolla upp det. Så imorgon ska jag till läkaren precis vid jobbet, måste in och hämta ett papper på jobbet innan också som säger att de står för mina läkarkostnader. Det vill säga, jag behöver inte betala nåt, bara gå dit, bli undersökt och så säger de antingen att det ärr nåt värre än en förkylning eller att jag ska hem och sova bort den ett tag till. Jag vill bli frisk, har inte råd att vara borta från jobbet så här länge.

Men hittat två saker som gjorde mig gladare. Dels fick jag just ett paket med lite goodies från KappAhl. DHL har inte lyckats få tag på mig, men nu fick jag paketnummer och ringde dem själv. Tadaa, paket dök upp idag. Tänkte säga, nu kan jag baka men tror jag låter bli tills jag är frisk. Skulle behöva någon mat hem, men sambon får handla när han går hem från jobbet.

Ett annat sätt att göra mig gladare är shopping. Ägnade mig åt rosa fluffig nätshopping igår. Skulle först handla från ASOS men de ville inte samarbeta med mitt paypal så jag gav upp den tanken. Snubblade sen in på Eyekos sida och oj vad jag blev glad. Massa rosa fluffigt och fint. Klickade hem lite grejer och genast blev jag lite gladare.

Eyeko 3-in-1 cream

Eyeko Fat Balms

Touch up and go concealer

Magic Mascara

Allt är rosa och fint och så mycket jag :-). Lovar en recension när jag provat dessa. Nu ska jag fixa mig nån slags mat som faktiskt går att äta med min onda hals.

/Hanna

One thought on “Pigga upp sig som sjukling – Tjockisbloggen.se

Kommentera

