Ytterligare vila – Tjockisbloggen.se

Då har jag fått utlåtande från läkaren och en styck sjukskrivning. Tidigast måndag får jag jobba igen, om jag är bra då. Hon tog sig en titt på mina öron, hals och lyssnade på lungorna, och på vad jag hade att berätta. När hon tittade i mina öron var det första hon sa ”oh, this is really bad”. Inte det man vill höra direkt. Är inte överlycklig för det innebär mycket mindre pengar nästa månad eftersom jag missar nästan 2 veckors jobb. Men en del kommer jag få i sjukpenning från Haigekassa (estniska sjukförsäkringen) eftersom det nu är aktiverat på mitt ID.

Tydligen har jag utvecklat en kraftig infektion i örat så nu är det vila som gäller. Jag som bara trodde det var en förkylning, tji fick jag. Som om jag inte var nog trött på sängen vid det här laget. Har fått en kur antibiotika för en vecka. Pillren är enorma, snacka hästpiller, två om dagen plus antihistamin för luftvägarna. Alltså har jag mer film och tv-serier framför mig, för jag ska tydligen inte anstränga mig för mycket. Dessutom gör öronen enormt ont när jag rör mig en massa och jag blir trött fort i nuläget.

För att få lite mer kul igår bakade jag faktiskt en äppelpaj, det var nåt annat än ligga i sängen och ha tråkigt. Men små hushållsgrejer måste jag ju få göra, annars kommer jag dö av tristess. Håller på att somna samtidigt som jag skriver, just nu har jag väldigt svårt att hålla ögonen öppna. Tror det är lika bra att jag lär mig lyssna på kroppen i det här läget, så jag tar och sover en stund.

/Hanna

One thought on “Ytterligare vila – Tjockisbloggen.se

Kommentera

