Dags för nummer nio – Tjockisbloggen.se

En sak vet jag om mig själv och det kan jag erkänna utan omsvep just för att alla som känner mig vet hur sant det är… Jag är världens veligaste människa *s*.

Sånt som är skitenkelt för andra att bestämma kan vara omöjligt för mig, som om jag ska köpa svarta eller vita trosor, Lätta eller Bregott, apelsinjuice eller tropisk juice osv.

Litar helt enkelt inte på min vilja och smak just för att den förändras var femte minut ungefär haha. Men en sak kan jag bestämma mig för och stå fast vid konstigt nog, det handlar om tatueringar…

I dagsläget så har jag åtta st (måste tänka efter lite men jo det stämmer) som jag faktiskt är nöjd med. Har två st som min lillebror gjorde precis i början när han började tatuera som han har lovat att fixa till lite men annars är jag nöjd med alla mina tatts.

Höger sida av halsen – kinesiskt tecken
Vänster sida av halsen – kinesiskt tecken
Mellan skulderbladen – sol med halvmåne i mitten
Höger ben – en tribaldrake i svart
Vänster överarm – tribal i oldschool-stuk
Höger nyckelben, axel och skuldra – sju st körsbärsblommor i gråskala
Insidan av vänster ben – stjärna omgiven av skuggor och rankor (ska byggas ut)
Insidan av höger ben – noter, G-klav omgivet av lite skuggor (ska byggas ut)

Att jag skriver om just tatueringar idag är för att jag äntligen har hittat exakt den design som jag vill ha på min nionde tatuering, happy happy. Har letat länge efter något som motsvarar mina tankar och idéer och nu vet jag precis hur jag vill att den ska bli…

Har dock inte bestämt mig för om den ska sitta på vänster skuldra eller vänster arm (nedre delen). Är heller inte helt på det klara med exakt vilka färger den ska gå i menjag vet ungfär åt vilket hållt jag lutar…

Naturligtvis är det finaste lilebror som ska bli tillfrågad om han vill göra den åt mig, känns mer roligt och speciellt än att gå till en studio här i stan. Dessutom litar jag på min lillebrors smak och tycke och vet att jag får höra sanningen om vad som funkar och inte *s*.

Sen får vi väl se om jag får min vilja igenom eller om han bara skakar på huvudet åt mig haha. Kommer inte att lägga ut nån bild på hur jag tänker innan det blir av men jag kan säga att det kommer att bli japanskt motiv i färg och något som jag känner symboliserar mig som person…

Nu återstår bara att lura lillebror att ställa upp *s*. Här är hans hemsida, han är grymt duktig *stolt syster* 🙂

/ Sarah

Kommentera

