På tal om hår – Tjockisbloggen.se

När Sarah ändå är inne på temat hår så kan jag lika gärna fortsätta :-). Jag har gått och skaffat mig en styck frisyr. Det är alltså inte länge bara ett utväxande fluff på mitt huvud, med som frisören beskrev det, 15 olika längder eftersom jag hade låtit det växa ut från mitt pojkkorta med polisonger. Det kan nu växa ut snyggt OCH jag kan styla det igen. Är en mycket lycklig Hanna. Det blev en rätt klassisk enkel kort bob, men det är det enda som fungerade just nu.

När jag kom från frissan, med osedvanligt platt hår för att vara jag

Ringde igår morse eftersom jag var ledig, och frågade om de hade någon tid, och de kunde få in mig på eftermiddagen. Min frisör var för en gångs skull ok på engelska, jag behövde inte be kassatjejen översätta :-).  Hon ville först klippa lugg för det skulle vara så fint på mig, men där hindrade jag henne fort. Mitt hår och lugg kan man bara glömma. Vi pratar om virvlarna from hell här, det är inte ett optimalt luggläge om man inte orkar platta håret, varje dag. Vi känner mig, nej, jag orkar inte med att stå och anstränga mig länge med håret.

Det är därför jag har svårt med den här mellanlängden, jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Kort – då är det bara att rufsa till. Långt – hårsnodd och jag kan fixa en snygg fluffig knut eller bara låta lockarna vara, 5 minuters fix i vilket som helst av fallen. Men med denna längd, jag måste faktisk styla det och iaf blåsa det torrt för att få styr på det och snygg form. Det är snyggt iaf, och jag älskar min frisyr trots allt :-).

Min styling av håret i morse

Vänder andra kinden till 🙂

Är faktisk mer nöjd med min styling än frisörens, hon gjorde det spikrakt och det känns så inte jag. Är däremot sjukt lik min mor på bilden jag tog med rakt hår. Väntar bara på mammas svar på Sarahs kommentar på facebook när jag skrev om mitt hår i statusen, hihi. ”Det blev skitfint! Fast du var väldigt lik din mamma på ena bilden 🙂 Miss u!”. Det min mor kommer reagera på är ”fast du var väldigt lik din mamma”. Bara för att hon kan och tycker det är kul :-).  No more svammel, nu ska ni få bilder på outfit igår och idag.

Gårdagen tråkiga outfitbild; Tröja: Terranova, Lång kofta: Second hand, Leggings: Zara

Gårdagens flummiga jag 🙂

Dagens vanliga jag; Klänning: Katnappad (dvs lånat av Kat)

/Hanna

2 thoughts on “På tal om hår – Tjockisbloggen.se

Kommentera

