Senaste shoppingen och fest – Tjockisbloggen.se

Vet det inte blev skrivande från mig igår. Var så stressad på morgon (var trött så tryckte på snooze x antal gånger), så det var precis jag hann allt. Jobb hela dagen, var väldigt lugnt tempo, men har svårt att blogga när jag är på jobbet även om tiden finns. Vill kunna vara helt inne i det när jag skriver, och när man kan få samtal när som helst är det svårt. Men brukar slänga in inlägg från jobbet, hade däremot inte ork alls igår, hade nog att hålla min hjärna igång :-).

Roade mig med att sminka mig mellan samtalen, eftersom jag skulle på fest på kvällen direkt. Glömde helt ta foton, ska se om jag kan göra om sminket  någon dag här. Blev en silversvart sotning med ljusa läppar och inte särskilt matt hy. Riktigt nöjd var jag, (hittade en bild på Google som liknar det jag gjorde med ögonen, se nedan) Håret var en mycket snygg miniafro, det var i princip klotrunt och superlockigt med korkskruvar ner i pannan. Gissa hur sur jag är på mig själv som inte fotograferade det :-(. Men det var inte så svårt att fixa. Krama in mousse i fuktigt hår som man låter falla som det själv vill, självtorka. Rufsa igenom med fingrarna när det är torrt och spraya så det sitter.

Länk till bloggen jag hittade den på (med tutorial) om du klickar på bilden

Passerade Rimi för att köpa dricka och lite annat (nåt att äta bland annat, blev sushi, så klart) efter jobbet, sen gick vi hem till Nadja. Var en riktigt kul fest, med prat om allt från Facebook till politik och mindre seriösa ämnen också såklart. Dessutom med ett Wii som var på hela tiden, det var både Guitar hero och Mario cart. Jag valde att hålla mig till att titta eftersom jag vet hur mycket jag viftar när jag spelar Wii, och det ihop med alkohol kändes som en dålig mix :-). Drog ut en kort stund sen men mina öron som är nyläkta från öroninflammation var inte helt glada över ljudnivån. Trillade in hemma kring 3, sambon var ännu vaken så vi låg och surrade en stund sen sov jag gott.

Idag har vi mest slöat, spelat lite monopol och bara varit. Lite nytta i form av tvätt gör jag men det är också allt. Har tagit bild på min nyköpta kläder så de kommer här. Hoppas ni har en bra söndag.

Väldigt färgglatt långt linne/miniklänning

Tunika, hade den på mig igår kväll, så mjuk och skön

Linne med snygg rygg

Fjärilsdetalj i ryggen

/Hanna

Kommentera

