Måndagstristess – Tjockisbloggen.se

Måndagar, veckans värsta dag. Har aldrig varit förtjust i dem. Man är trött, seg och man har en hel veckas jobb framför sig. Att de dessutom är veckans stressigaste dag (vilket inte säger mycket på mitt jobb då det är det lugnaste jag någonsin haft, utom på måndagskvällar) gör det inte bättre. Nå, jag tycker om jobbet så det underlättar såklart.

Hade ett mindre mental breakdown inatt när jag insåg det bara är ungefär en vecka kvar (han åker den 6:e) innan sambon åker och jag blir ensam flera månader. Men det är att bita ihop och se till att njuta av den här sista veckan så mycket det går. Tur vi har långledigt eftersom det är påsk. Fick iaf ligga och gråta och få kram en stund så kändes det bättre sen. Jag är den äldre av oss, och han får ta hand om mig! Men då är jag en extrem känslomänniska som bär alla känslor på utsidan. Det är inte alltid postivt men svårt att ändra.

Dagens outfit; Tunika: Seppälä, Leggings (ja, jag är inte barbent,de är bara väldigt beiga): Zara

Vet ni för övrigt hur svårt det är att skriva när någon sitter och stirrar på en och gör miner  för de vet att man tappar fokus (Läs; sambon som sitter vid skrivbordet bredvid mitt och har tråkigt :-)). Jag kan iaf inte fokusera utan börjar bara fnissa. Så jag ger upp och hämtar te 🙂

/Hanna

3 thoughts on “Måndagstristess – Tjockisbloggen.se

  1. Hej! Er blogg är grymt bra och ökar ens självförtroende!
    Men ni är ju inte speciellt tjocka! På alla bilder jag sett, har det inte funnits en endaste tjock människa! Ni är superfina, helt normal-smala! Fortsätt er fantastiska blogg!

  2. Rebecca: Vad man väljer att kalla oss är självklart frivilligt. Vi har skrivit flera inlägg om vår syn på saken när det gäller våran storlek eller ”brist på storlek”, Så det känns som det ämnet är diskuterat några gånger här ;-). Tack för den fina kommentaren i övrigt

    /Hanna

Kommentera

