Vårstädning – Tjockisbloggen.se

Nu är det verkligen vårkänsla ute… Inte för att solen strålar eller fåglarna kvittrar ett dugg idag, nej utan för att det är snorhalt ute och jag gjorde en snygg kullerbytta efter två steg utanför porten på morgonpromenaden *s*.

”Hur vet man att det är vår i Luleå? Man ser Sarah på alla fyra krypandes av skräck för att trilla”

Jag har bestämt mig för att utöka mitt årliga vårstädningsprojekt till att inte bara gälla garderoben utan också annat i mitt liv som inte handlar om materiella saker… Har faktiskt redan påbörjat den städningen för ett tag sedan och det känns riktigt skönt.

Att ta itu med saker som är totalt onödiga och tar en massa energi utan anleding, sånt man går och funderar och undrar över men aldrig har tid, ork, lust och energi att göra något åt…

Så idag ska jag faktiskt ta en fika med min allra äldsta kompis (inte i ålder sett för hon är yngre än mig haha) som jag känt sedan ungefär åtta år. Tyvärr så tappade vi kontakten när hon fick barn för drygt ett år sedan vilket var jättetråkigt… Har tänkt så många gånger att vi borde ta upp kontakten igen men det är ju en sån sak som aldrig blir av, men tack vare Facebook så ska vi ta en fika idag 🙂

Finns mycket annat som jag skulle vilja ta itu med så man slipper lägga energi på onödiga saker men vi får se hur långt min vårstädningsork sträcker sig… Förutom att rensa på det planet så har jag så mycket annat att göra att jag önskar jag hade haft åtta armar eller fem kloner av mig själv *s*.

/ Sarah

Kommentera

