Do something silly – Tjockisbloggen.se

Som ni kanske redan har sett så har jag lagt upp en ny banner här på bloggen idag, har gjort en massa olika versioner men jag blir ju aldrig riktigt nöjd *suck*. Det är inte lätt att vara perfektionist när man ska göra såna saker vill jag lova…

Förutom att pilla med det så har jag varit ute och promenerat både med och utan Igor, passade på att gå förbi Willys och handla hem en massa mat när jag var ute ensam och gick.

Solen strålar och det är ungefär sju plusgrader ute om jag såg rätt på termometern så det är otroligt härligt att vara ute, jag riktigt känner hur energin och humöret stiger för varje steg…

Inte ens att klafsa ner i varenda vattenpöl (och de är många) eller Igors skuttande och plaskande kan sänka mitt humör idag! Har impregnerat mina mockastövlar ordentligt och än så länge har jag hållt mig torr om fötterna, vilket är huvudsaken enligt Emil.

Nu hade jag planerat att inmundiga lite lunch innan jag ska till nya lägenheten och ge mig på att måla lite… Satt och målade insidorna av alla kökslådor vita igår och idag hade jag tänkt ge mig på att måla inuti skåpen, blir så fint så.

Imorrn tänker jag fly ”arbetet” och målningen för att gå en riktig shoppingrunda med min systerdotter Julia och hennes kompis (födelsedagsbarnet) Jenny som båda är uppe och hälsar på från Småland.

Eftersom Jenny fyller 15 år imorrn så har jag lovat att bjuda dem på lunch nånstans på stan för senioren (jag) kan nog behöva vila mina stackars fötter en liten stund mellan affärerna *s*.

Så imorrn kommer inga ord från mig skulle jag tro för det blir nog så att efter vår shoppingrunda så följer jag med tjejerna upp till stugan så jag får träffa min systerson Joel och hans kompis också innan de åker hem på onsdag. Jag kan nog smita från arbetet i nya lägenheten en dag till tror jag, kanske till och med är så att David får mer gjort när inte jag springer och kladdar färg överallt *s*.

Igår så var jag och fikade med en kompis och hennes dotter på stan, det var jättekul för vi har tyvärr tappat kontakten sen hon fick barn för ett år sen men det ska det ändras på nu…

Och jag råkade bara ramla in på MQ där jag fick syn på en helt ljuvlig kofta som hoppsan hamnade i en påse i min hand, ingen aning om hur det gick till men nu är den min *s*.


MQ 365 Sunshine storlek L, har kostat 599 kr och nu på rea 99 kr


Världens underbaraste kylskåpsmagnet, köpt på Tiimari för 29 kr


När jag såg den här så började jag skratta för mig själv… Var tvungen
att köpa den och ska skicka den till sko-holicen Hanna i present haha.
Vet nog ingen människa som är så galen i skor som henne *s*.

Nu är det dags för lunch och sen ska jag leka målarkludd!

/ Sarah

Kommentera

