I like big butts and I can not lie – Tjockisbloggen.se

Har suttit och kollat lite på tv-serier igår och idag, avsnitt som jag inte hunnit se. Jag älskar Project Runway och följer senaste säsongen såklart. I avsnitt 11 så blev jag lite stum när följande citat kommer ifrån Michael Kors när det är runway.

There isn´t a woman on the planet who would say ‘Oh, I want to have a big butt’

Kära Michael, jo då. Det finns massor av kvinnor som vill ha en stor rumpa! Låt mig presenter en av dem, jag :-). Tycker det är hur snyggt som helst med en stor rund rumpa och som Sarah sagt tidigare, jag skulle döda för en häck som hennes. Nu har jag inte en direkt liten rumpa nu heller, men större skulle inte vara fel alls. En sån där som går badonkadonk när man går :-). Vill ha!

Förstår inte alls det där med att dölja snygga former, och en rund rumpa är helt klart värd att framhäva. Inte som moderåd säger ”så ser din rumpa mindre ut”. Var stolt över det du har! Och om du nu inte har en stor rumpa, så har du nåt annat som är snyggt och som är värt att framhäva. Alla är vi vackra, fantastiska kvinnor, oavsett storlek.

Vi har alla olika saker som vi tycker om med oss själva (eller inte tycker om och tyvärr inte ser det vackra i) och som andra vill ha. Vare sig det är ett lockigt hår, vackra ögon, schyssta bröst, långa ben, eller en stor rumpa, alla har vi nåt helt fantastisk. Vi har alla nåt som någon annan vill ha. Sarah har den där rumpan jag vill ha och hon vill ha mina ben, till exempel :-).

Men att säga att som herr Kors att så här är det, alla kvinnor tycker så här, det är bara galet. För det första är han inte kvinna så vad vet han :-). Alla kvinnor tänker olika. Vissa av oss vill visst ha stor rumpa, så det så! Och det finns män där ute som älskar junk in the trunk. Lyssna bara på Sir Mixalot (en av de roligaste låtarna jag vet, Baby got back):

/Hanna

One thought on “I like big butts and I can not lie – Tjockisbloggen.se

  1. Haha, jag hajjade också till utav det citatet när jag såg Project Runway. Höfter och rumpa är helt klart bra grejjer. De kanske är för insnöade i sin modevärld där inga former får vara för stora?

Kommentera

