I feel happy, oh so happy – Tjockisbloggen.se

Igår på dan så var jag och klippte mig på Kalufsen här i Luleå, vart supernöjd och kommer säkert att gå tillbaks till samma frissa fler gånger. Klippte inte så jättemycket på längden, ett par fem cm kanske… Men däremot så fick hon klippa upp det ganska mycket så att jag fick en frisyr igen så håret ser mycket kortare ut än det är.

Jag är nöjd och har faktiskt haft håret både utsläppt och i snodd både igår och idag, jag som alltid annars har det uppsatt i en strikt knut (kan fortfarande ha det om jag vill).

På kvällen så var jag ute och käkade middag med en kompis och det var skitkul, mycket kul att surra om och riktigt god kinamat. Sen promenerade vi genom stan strax före 23 men kände oss för trötta och mätta för att orka gå vidare nånstans så vi gjorde tidig kväll *s*. Så strax efter 23 var jag hemma och efter en snabbdusch i säng med älskling och pälskling 🙂


Kvällens outfit men jag bytte till vinröda leggings
precis innan vi gick ut för jag råkade spilla på dessa *s*.
Tunikan är strl M och kommer från Indiska.

Idag har jag varit en sväng på stan och strosat, har varit på så himla bra humör idag… Vet inte vad det beror på men jag mår riktigt bra, bättre än på väldigt länge! Gulliga Cecilia på Make Up Store gav mig världens finaste komplimang och sa att jag var så himla snygg idag å sminkad och allt och att jag ser så mycket gladare och piggare ut nu för tiden… Och det är ju sant, jag är både piggare och gladare 🙂

Dagen till ära så bjuder jag på hela tre outfitbilder bara för att jag är på bra humör *s*.


Tishen kommer från Åhléns, tror märket heter edc strl XL
Legs Åhléns märke frk. (med nitar hela vägen i sidan) strl M
Overknee stövlar fr Scorett strl 38
Skinnjackan kommer från Lindex och är strl L

Har varit så himla kul att bara strosa runt på stan idag och titta på folk och fundera på lite allt möjligt… Något som jag har behov av är underkläder i passande storlekar för alla mina gamla par var ju bara att kasta när jag rasade i vikt, inte ens snåljåpen jag ger såna till second hand *s*.

Och jag kan säga att det är inte billigt att förnya trosbeståndet för man vill ju gärna ha mer än tre par… Nu har jag dock investerat i sex par nya trosor från VeroModa idag, erbjudande med sex st Pieces hipster för 129 kr.

Behå har jag fortfarande behov av att köpa i rätt storlek men det är ju så sabla dyrt när man råkar ha en storlek som inte finns på tex Lindex och H&M (70F).

Nu är mina närmaste planer att jag ska ta och fixa mig lite lunch för jag är döhungrig, sen har jag tänkt ta en långpromenad med Igor innan David kommer hem från jobbet kl 17.

/ Sarah

4 thoughts on “I feel happy, oh so happy – Tjockisbloggen.se

  1. Åh, den översta tunikan har jag också köpt, den är så j-a snygg!! Älskar den verkligen! 🙂

  2. Mija – Menar du den från Indiska? Jag köpte den på rea igår, den är ju supermysig och fin 🙂
    Tyvärr så fanns det inte mindre än M kvar så min är lite stor och alldeles för urringad så jag har fått sy ihop urringningen lite grann. De var verkligen stor i storlekarna tycker jag, men det är ju positivt iofs 🙂
    / Sarah

  3. Gott att känna sig piggare och gladare! Du är väldigt fin i den längden på håret.

  4. Japp, det var den jag menade! Superfin!! 🙂
    Hade dom den på rea alla redan?? *surt* Tycker det inte var länge sedan den kom till butiken…men men.

    Ja, den är lite stor i storleken, men jag kör något ribbat linne från Indiska under tunikan, så det funkar bra.

    Ha det fint!

    /Mija

Kommentera

