Film och slökväll med irritation – Tjockisbloggen.se

Har nu 2 dagars härlig ledighet framför mig. Lånat hem några filmer från jobbet att kolla på i helgen, blir bland annat 2012. Men kvällens film tänkte jag mig Onda dockan 3. Finns inga planer att göra nåt mer avancerat än slöa och äta popcorn.

Är däremot på halvdåligt humör för jag blir så trött på folk ibland. Fick veta av darling att det tyvärr finns idioter på skolan han pluggar som anser sig ha rätt att döma honom bara för hur han ser ut. Är det nåt jag verkligen inte tål är det rasism och inskränkthet. Tycker inte det ska få förstöra hans vistelse i USA som han sett så fram emot så jag hoppas det blir bättre och att de skärper sig. Vad har man för rätt att döma någon bara för att de inte ser västerländska ut eller har en annan religion? Det gör inte någon till en sämre människa. Det finns ingen ärligare, öppnare och snällare än min sambo och jag blir arg och ledsen när folk behandlar honom illa bara för att han inte ser ut som dem eller för att han är muslim. Förlåt, lite upprörd. Om du läser det här darling, jag är så jäkla stolt över dig och jag älskar dig!

Så, ska lugna ner mig. Andas lugn och räkna till 10. Sen ska jag se min film och ta det lugnt. Det om något behöver jag, och sova länge imorgon. Sprang in i en kompis och hans sambo på vägen hem som bjöd över mig på lunch imorgon så jag lär traska förbi dem :-). De bor bara några minuter från mig på samma gata så det är nära för lite trevligt sällskap. Får avsluta med lite yta, en dagens outfit. Nu ska jag krypa ner under min filt och bara vara.

Tröja: Terranova, Skinnkjol: H&M

/Hanna

2 thoughts on “Film och slökväll med irritation – Tjockisbloggen.se

  1. Usch säger jag bara! Hemskt att behandla någon illa pga religion, utseende, etnisk tillhörighet och dylikt. Men i USA är de så hårt fostrade av expresidenten George W Bush jr att alla muslimer är terrorister. De har ju för f*n extrakontroller i tullen när någon som kan tänkas vara muslim kommer in i landet. Det är hemskt, men 11 september 2001 har satt sig så djupt i folks minnen, vilket man iofs kan förstå. Men man kan ju inte döma ut en hel folkgrupp för vad några få gjorde.

  2. Angel: Jo, USA är väl rätt speciella på just den punkten. Men som du säger, man kan inte döma alla bara för att det finns några enstaka som gjort nåt hemskt.

    /Hanna

Kommentera

