Nya jeans till stackars mig – Tjockisbloggen.se

Tänker inte börja detta inlägg med att klaga över hur mkt jag har att göra, även om det är sant, eftersom jag gjort det den senaste veckan *s*.

Har fått en del ärenden uträttat idag, viktiga papper som ska lämnas in i tid så att man får lite påfyllning på sitt bankkonto om ett par dagar… Har även fått en massa nytta gjort i nya lägenheten, har bland annat målat alla köksskåp inuti en andra sväng (älskling hade redan målat en vända) och inuti garderober och städskåp.

Förutom det så har jag träffat min mamma en sväng på eftermiddan, hon är nere på kurs med jobbet så vi hann med ungefär 1½ timmes shoppingsväng iaf så det var kul 🙂

Jag fick mig ett par skitsnygga jeans från Lindex… Fast egentligen hade jag ju kunnat ta ett par gamla jeans och ha dem på mig när jag målat *s*.

Nu ska jag försöka sitta på nåt sätt som inte gör ont i min stackars mörbultade kropp, sån träninsgvärk som jag har efter allt renoverande har jag nog aldrig varit med om tidigare i mitt liv… Till och med att andas gör ont för jag har ont i bröstmusklerna av intensivt målande på hög höjd (dvs ovanför mitt huvud med sträckta armar) *s*.

/ Sarah

4 thoughts on “Nya jeans till stackars mig – Tjockisbloggen.se

  1. Ja Herregud..fattar ju att du inte har tid att arbetsträna..så mycket som du har att göra och du verkar klara både det ena och det andra. Du har väl gett dina handläggare denna webadressen..så dom ser hur duktig du är.

  2. Merlina – Vilket trevligt humör du verkar vara på då, en riktig solstråle 🙂
    Att jag har så mycket just nu är för att vi håller på att fixar till vår nya lägenhet och ska flytta om en vecka. Sen vet du ingenting om mig och varför jag är sjukskriven så jag tycker inte att du behöver dra förhastade slutsatser faktiskt… Sen är det ju så att även om man är arbetslös och/eller sjukskriven så har man rätt att leva, man måste få göra sådant man vill och orkar och som får en att må bättre. Bara för att man är arbetslös/sjukskriven så går inte världen under och man ska sitta hemma och gråta hela dagarna.
    / Sarah

  3. Soltråle eller inte..så tycker jag..och alliansen..att om man orkar jobba..med vad som helst..så ska man inte vara sjukskriven.

  4. Merlina – Du har ingen aning om anledningen till att jag är sjukskriven så du ska fan inte tala om för mig om jag ska vara sjukskriven eller inte. Och ja nu blir jag fan otrevlig för jag är så förbannat less på att folk ska uttala sig om saker som fan inte angår dem!
    / Sarah

Kommentera

