Bubbly – Tjockisbloggen.se

Idag känns det som en bra dag. Känner mig glad och bubblig och som mig själv igen. Kan bero på att jag somnade innan 2 inatt och hade en lugn dag då jag var ledig igår. Gjorde inget vettigt utom att kolla dåliga skräckfilmer. Ligga i sängen och ställa sig frågor som: ”Om man tror att en mördare gömmer sig i ett buskage, varför går man då IN i buskaget?” och ”Varför försöker man leta upp mördarens hus, borde man inte springa åt andra hållet?”. Att ifrågasätta dålig skräck är för mig är en utmärkt syssla dagar man känner sig trött och sliten.  

Men idag känner jag mig sprallig, det är riktigt härligt. Ska hem till Kat efter jobbet, har inte sett hennes nya lägenhet ännu (skäms på mig) så ska nog sova över och ha tjejkväll. Alltid roligt och det är på tiden :-).

Mer än en av mina kollegor har stirrat på mig idag och frågat ”fryser du inte”. Om jag skulle få en krona varje gång någon frågat mig det i mitt liv så skulle jag vara rik. Men sanningen är att jag ytterst sällan fryser. Idag har jag oversize linne och ute bara skinnjackan över. Det är inte kallt för mig. Två av mina kollegor sitter med ett extra element vid sig. Vet inte varför jag inte fryser, över noll grader och jag kan lätt ha linne och jacka utan problem. Mitt standardsvar när folk ställer frågan ”fryser du inte” är i de flesta fall ”nej, jag har inbyggd isolering” :-D. Det är faktiskt väldigt praktiskt att ha :-).

Linne från KappAhl, Leggings från Vila

/Hanna

3 thoughts on “Bubbly – Tjockisbloggen.se

  1. Om jag inte minns när gick på Tallbacka skolan så var det en av tjerna i i klassen som sa ”klä på dig Hanna, Jag fryser”, så du har nog inbyggd isolering.

  2. Skall in ordet ”fel” efter minns i min kommentar. Ni får ursäkta stavning, men kommer från en middag med god mat och dryck.

Kommentera

