Snart helg och ledig – Tjockisbloggen.se

Min 9-dagars vecka närmar sig ett slut, har denna dag och imorgon kvar innan två härliga lediga dagar.  Ska bara ha kul i helgen och inte tänka så mycket.  Jag har nämligen en förmåga att grubbla ner mig i de mest triviala saker när jag är ensam och förstora upp dem enormt. Tro mig, det är inte en av mina bästa egenskaper och den är något irriterande för min omgivning till och från. Tur jag är så glad, bubblig och busig i övrigt att folk står ut med mina negativa sidor ändå :-).

Har bokat in helgplaner med Nadja, långpromenad och wii-spelande tycker jag låter som en väldigt bra idé. Även om jag och en wii-kontroll kan bli rätt intensiva av oss, fråga bara Sarah hur jag ser ut när jag spelar Rayman Raving Rabbits :-D. Jag är livsfarlig, men det är ju så kul och när jag är glad är jag intensiv :-). Skulle vilja gå förbi ett nytt ställe som öppnat också, som tydligen har riktiga subs. Har saknat ett sånt ställe här i stan, då det inte funnits något tidigare.

Ni måste förresten höra om gårdagens stora orsak till skratt på jobbet. En artikel i expressen om ett par som misstänkts för att ha sysslat med vissa barnförbjudna aktiviteter, mitt på en buss bland andra människor. Dels har vi den fantastiska rubriken ovanför artikeln på startsidan, ”POLISEN MISSTÄNKER:”. I precis så stora bokstäver. Dessutom det faktum att artikeln har en notis med som känns väldigt irrelevant men gör att hela texten blir väldigt bizarr.

Mannen och kvinnan, som även hade med sig en hamster i en bur, satt längst bak i bussen där det fanns en u-formad soffa.

Vad hade den stackars hamstern med saken att göra? Men det blev orsak till stora skrattanfall (och ett antal hamsterskämt) här på våran avdelning :-D. Det är tur vi har kul på jobbet.

Så här ser jag förresten ut idag, när vi ändå är inne på ämnet orelevanta saker 🙂

Tröjklänning: Terranova, Leggings: Zara

/Hanna

2 thoughts on “Snart helg och ledig – Tjockisbloggen.se

  1. Men Hanna, du är ju jättesnygg! Jag har funderat på vart du tagit vägen men att du hamnat i Tallin kunde jag ju inte föreställa mig! You go girl! Kramar i massor!

  2. Men hej Gumpan!!! Det var evigheter sen. Tänkte höra av mig när jag var hemma i julas men var så fullt upp då. tack så mycket för komplimangen :-D. Hoppas allt är bra med dig 🙂 (Slänger iväg ett mail från min privata mailadress till dig).

    Kramar Hanna

Kommentera

