Livet är en schlager -Tjockisbloggen.se

Det är fredag kväll och det innebär, äntligen ledig! Ska bli skönt med lite lugn och ro och inget jobb. Detta har varit en konstig dag, har legat dubbelvikt av skratt, det är Kats fel för hon var i sitt esse när det kommer till fnissande idag. Vi har kastat renar och råttor (ja, vi har ett mindre zoo av små mjukisdjur på jobbet, mycket vuxet), jag har försökt undvika att bli kudde (min mage är tydligen mjuk och gosig att luta huvudet mot) samtidigt som vi lyckas vara professionella mot kunderna. Fråga mig inte hur vi lyckas, jag kan gå från tokfnissande till lugn och sansad support på 2 sekunder.

Världens skönaste kollegor, det har jag iaf. Tyvärr gällde det dock inte idag på vissa områden. Det var schlagertema på företaget (dvs alla kontor även i Sverige) men det var ingen som hade gjort nåt på vårat. Jo, Nadja hade med sin gitarr. Tur jag kollade innan jag gick så jag körde bara på glittereyeliner för jag ville inte vara den enda som klädde ut mig.

Det där är väl dock en sanning med modifikation. Jag älskar att synas, jag är en teaterapa som gärna flamsar ofta och mycket. Går balansgång där det går, råkar ofta sjunga med till min mp:3 eller ta några danssteg även om jag råkar vara bland folk. Kan inte riktigt hjälpa det. Det rör mig inte i ryggen att folk kollar, jag vet att jag inte direkt är osynlig i vare sig mitt sätt att vara eller min stil, de som umgås med mig vet det och får tåla det. Om man söker på diskret i en ordbok kan jag garantera att man INTE hittar en bild på mig. Men när det är tema tycker jag faktiskt att det är betydligt roligare när man är fler som kör på det. Fast jag kanske var rätt schlager ändå, brukar inte kortkort och schlager gå nästan hand i hand. Men om så är fallet, är jag då schlager varje dag? Jäklar vad nice :-D. Det kör vi på tycker jag!

Klänning: Zara, Skor: Seppälä.

/Hanna

One thought on “Livet är en schlager -Tjockisbloggen.se

Kommentera

