Barnvakt och äppelkaka – Tjockisbloggen.se

Hann aldrig blogga igår som jag hade tänkt så det får bli ett morgoninlägg idag istället…

Var lite seg igår morse så fick stressa en aning när jag skulle iväg och möta en kompis men jag hann i tid iaf. Var barnvakt åt hennes drygt 15 månader gamla tjej Julia medans Sara var på ett möte… Gick hur bra som helst och vi hade riktigt roligt jag och Julia.

Var en sväng på stan och strosade runt och tog en fika innan jag gick och handlade och släpade hem två astunga matkassar så nu har jag träningsvärk i armarna idag *s*.

Var tvungen att handla hem en massa tunga grejer (mjöl, socker, ett kg äpplen) för jag bakade en äppelkaka igår… Så underbart att ha en spis och ugn igen så man kan laga riktig mat och baka!

Igårkväll så blev det en riktigt varm bastu på kvällen eftersom vi är förkylda både jag och David, fast för mig så är det mer allergi än förkylning men jag har inte kunnat börja med mina allergitabletter ännu…

Sen kollade vi fler avsnitt av MacGyver, I love den serien *S*. Vi har köpt hela kompletta boxen med alla sju säsonger plus två filmer, är på säsong två nu.

Nu är det dags för Igors frukost och morgonpromenad och sen ska vi tvåbenta också äta, ska göra varm oboy och ostmackor idag… Riktig lyxfrukost, och gott är det.

/ Sarah

Kommentera

