Beach 2010 here I come – Tjockisbloggen.se

Nu är det snart sommar iaf för er som bor i sydligare delarna av detta land, här i Luleå har vi fortfarande ganska kallt om än solen skiner och lovar varmare tiden här också…

Igår så satt jag och bläddrade i senaste numret av Amelia och hittade deras baddräkts-special. Oj så många snygga bikini och baddräkter det fanns som de tipsade om, vissa kostade multum men det fanns flera snygga till riktigt överkomliga priser.

Jag har alltid varit sådan som helst inte visar mig i bikini på stranden om det är mycket folk och det tar tyvärr mot att erkänna det men det är sanningen. I år så har jag bestämt mig för att jag tänker inte bry mig ett dugg om vad andra människor kan tyckas tänka och tycka…

För om man tänker så här, hur ofta går vi runt och tycker och tänker om människor vi möter? Hur ofta går vi omkring och tittar på människor på stan och har åsikter om hur de klär sig och tänker ”hur kan hon se ut si/så?”

Jag kan faktiskt inte komma på mig själv med att göra så speciellt ofta, däremot så blir jag ofta glad och önskar att jag vågade ge andra människor komplimanger för att de vågar vara sig själva, människor som har en sån utstrålning att man blir glad av att finnas i deras närhet och de som klär sig så snyggt att man blir grön av avundsjuka.

Varför ska vi hämma oss själva och trycka ner oss själva med negativa tankar istället för att våga släppa loss och njuta och må bra? Jag tror att de flesta människor är för upptagna med sina egna liv och så fokuserade på sig själva att det finns inte tid att koncentrera sig på hur andra ser ut och klär sig…

Jag hoppas iaf att det är så att vi människor har viktigare saker för oss än att lägga all vår ork och energi på att må dåligt över hur vi själva eller andra ser ut och klär oss.

I år så är det jag som hoppar i bikinin och lägger mig på stranden tillsammans med alla andra!

Är det någon som sätter igång en massiv räddningsaktion för att de tar miste på mig och en strandad val, ja då får jag väl helt enkelt tänka att det måste vara den snyggaste valen de sett på länge och tydligen var jag värd att rädda 😉

Jag har spanat in den här bikiniunderdelen som jag ska gå förbi Stadium idag och kolla om den finns… Diskret? Nej inte ett dugg, precis som jag tänker vara i sommar – synas och höras! 😀

Underdel från Stadium, finns i fem färger i strl 34-44 och kostar 99 kr

Tyvärr så finns inte Stadiums bikiniöverdelar i min storlek (70F) så det får jag kika på nån annanstans, ska prova mig fram för man kan ju ha tur att man hittar en i mer ”normal” storlek som faktiskt passar med lite modifieringar. Men jag kan absolut tänka mig en överdel som till exempel denna nedan också den från Stadium tillsammans med väskan som jag också tipsar om… Jag som älskar färg i vanliga fall, varför ska jag inte kunna göra det även på stranden där man verkligen kan leva ut sina färgdrömmar? 😀

Bikiniöverdel från Stadium, finns i två färger i storlek 36-44 och kostar 149 kr

Väska från Stadium för 149 kr, tyvärr slut i nätbutiken men kan finnas i vanliga butiker

Låt oss ta över stranden och ha lika roligt som alla andra i sommar, låt ingen få oss att tro att vi ska skämmas eller skyla oss! Beach 2010 lets go 😀

/ Sarah

4 thoughts on “Beach 2010 here I come – Tjockisbloggen.se

  1. Det är väl klart att du ska gå runt i bikini nu i sommar för nu har du ju gått ner så mycket i vikt. Tror inte att du hade skrivit samma inlägg om du vägt som du gjorde innan. Eller har jag fel?

  2. Anna – På sätt och vis har du fel men kanske också lite rätt 🙂

    För mig så handlar det inte direkt om vikten (iaf inte vad jag kan säga själv att jag tänker/känner), speciellt eftersom jag inte ser själv att jag ser annorlunda ut. Det handlar mer om att jag tack vare att jag mår bättre på andra sätt, äntligen börjar ta tag i mina ”fobier” eller vad jag ska kalla det.. Jag orkar inte gå runt och vara rädd, hämmad och tillbakadragen hela tiden – livet är för kort för att ha tråkigt och inte våga göra det man verkligen vill.

    Om jag sen mår bättre på alla sätt, speciellt psykiskt, just nu beror på att jag har världens finaste sambo eller att humöret och energin stiger med solen, eller om det beror på att jag gått ner i vikt det kan jag inte svara på och för mig så spelar inte anledningen någon roll. Huvudsaken är att jag mår bättre än jag gjort på länge 🙂

    / Sarah

  3. Tänkte lite som Anna jag också när jag läste ditt inlägg, säkert är jag lite avis på dig Sarah fast å andra sidan blir jag glad över att läsa att du mår som en drottning 🙂

  4. Susanne – Jag tycker inte att det finns något att vara avis över om jag ska vara ärlig, det är ingen lätt resa jag har gjort och det är nog svårt för utomstående att förstå hur jobbigt det har varit. Men samtidigt så kan jag förstå hur du menar 🙂
    / Sarah

Kommentera

