Piteå tur och retur – Tjockisbloggen.se

Igår så var jag med Sara till Piteå på liten shoppingresa, det var riktigt kul… Vi var på second hand och kikade fast tyvärr var det ganska dyrt där så de fick behålla det de sålde.

Käkade lunch på ett ställe med riktigt goda mackor och surrade massa skit om allt och ingenting *s*. Har lite smått funderingar på att kanske gå och dansa på lördag… Var ju så trist sist vi var ut för det fanns inget dansgolv utan man satt vid samma bord hela kvällen, hela vitsen med att gå ut är ju att få svänga de ludna.

Hade kvar 250 kr på mitt tillgodo hos Cubus och det investerade jag i en underbart ljuvlig klänning, dock axelbandslös och jag vet inte om jag vågar mig på att ha det i år eller om jag ska sy fast egna axelband… Har aldrig kunnat ha axelbandslöst för dels tycker jag det är fult om behån syns och dels så brukar såna klänningar ha en förmåga att rymma söderut.


Storlek M satt bra på mig, ungefär knälång
Kostade 249 kr och fanns XS-XL

Blev även så kär i en tunika/klänning på Vila som fick följa med mig hem. Måste verkligen tipsa er om att prova denna! Den är underbart mjuk och skön, sitter jättebra på kroppen utan att vara snäv nånstans… Dessutom är den stor i storleken – jag kunde ha både S och M, men jag köpte M för jag vill ha den lös och ledig.

Den fanns i tre färger, den jag köpte som är en gammalrosa-aktig färg, sen fanns den i vitt vilket tyvärr var ganska genomskinligt och sen fanns det en underbar blå färg också… Hittade den tyvärr inte på Vilas hemsida men den heter Vila loco dress.


Avskuren under bysten med mjuk resår, två fickor framtill (svårt att se).
Slutar strax under knät på mig.

Nu ska vi ta och dra på oss morgonrockarna och ta hissen ner till bastun!

/ Sarah

Kommentera

