En härlig härlig dag – Tjockisbloggen.se

Idag är det underbart varmt, nästan lite hett och strålande sol… Men som tur är så fläktar det lite grann annars hade jag nog smält ner som en isglass i solen.

Har vart en sväng på stan och strosat med Sara och Julia, var på jakt efter korta leggings som slutar just ovanför eller mitt på knät. Eftersom jag är så kort så blir alla trekvarts-leggings hellånga på mig *morr*, har styckat ett par nylonstrumpbyxor genom att klippa av dem så att de slutar just under knät *s*.

Men jag hittade faktiskt jättefina cykelbyxor i svart och vitt med spetskant nedtill på Gina Tricot, 59 kr. Ska även passa på att tipsa om att de har trekvarts för 99 kr och vad jag såg fanns det iaf upp till XXL och det är väldigt ovanligt på Gina Tricot, så gå och kika om ni är på jakt efter leggings!

Som det påpekats förut så har jag shoppat en hel del kläder och idag så blev det två par korta leggings från Gina Tricot (svarta och vita) samt en sommarklänning på KappAhl som jag föll pladask för och eftersom jag hade både presentkort på 150 kr samt 25% rabatt så fick den följa med mig hem.

Anledningen till att jag shoppar så ”mycket” är ju att ingenting från tidigare somrar passar i år utan de kläderna har jag sålt iväg och det är för de pengarna som jag har investerat i nya sommarkläder nu… Naturligtvis är det roligt att kunna shoppa men jag försöker att satsa på plagg som är billiga men ändå relativt bra kvalitet och som går att kombinera på olika sätt, plagg som funkar både till vardag som till fest så slår man två flugor i en smäll 🙂

Glömde dessutom bort att berätta igår att när jag var på stan med David och Sara så kom det fram en jättesöt tjej och sa att hon brukar läsa bloggen och att hon tycker den är superbra. Det är så himla kul att höra och jag tycker det är roligt att folk vågar komma fram och säga det 😀


Blev en ny handväska nån dag förra veckan, det var då verkligen
dags för remmen på min gamla var lagad med eltejp haha.


Leggingsen från Gina Tricot som jag skrev om ovan
Köpte strl L i vitt och svart


Klänningen som jag skrev om ovan, strl 42 (fanns även i blått)


Klickade hem ett par Crocs sandaler för 119 kr inkl frakt från ebay.com

Nu ska jag snart ta med mig Igor ut på en lite längre promenad, vi får se hur långt han orkar gå när det är så här varmt ute… Jag tycker fortfarande att det är lite för tidigt att låta honom bada ute (även om den rackaren hann ta några vändor ner i vattnet i stugan) men om en vecka eller två kanske 🙂

/ Sarah

4 thoughts on “En härlig härlig dag – Tjockisbloggen.se

  1. *sliter mitt hår i förvivlan*
    Jag var till Luleå idag och hade siktat in mig på ett – eller två – par leggings, jag också. Föll för dem direkt du visade dem i bloggen! Tyvärr kom jag ihåg fel affär och sökte förgäves efter dem på Twilfit, men jag ska gå rätt nästa gång. Hoppas jag… 😉

  2. Snigel – Nä men attans vilken osis! Kan tipsa om att det finns liknande, dock i mer glansig material på H&M för 49.50:- just nu. De är dock stora i storlekarna, jag har köpt strl 38.
    / Sarah

Kommentera

