SuperHanna – Tjockisbloggen.se

En rolig sak med mitt jobb är att vi till och från har temadagar. Jag som älskar att skoja och klä mig personligt tycker sådant är hur kul som helst. Idag är det filmtema, och det finns flera utklädda här. Vi har Jack Sparrow, en indian, blues brothers, Thelma från Thelma och Louise och Lara Croft. Det är de jag sett hitills. Jag hade en så bra plan som tyvärr fick läggas åt sidan. Tänkte vara Jedi då det finns ett starwarssvärd hemma med ljudeffekter och allt. Tyvärr verkar det ha lagt av, skulle kolla det igår kväll och då såg jag att det spruckit lite och ena skruven hade gått upp, den gick inte att skruva in igen  och oavsett om jag bytte batteri vägrade det fungera.

Då fick jag ta fram en snabb reservplan. Superhjälte på G. Imorse byggde jag snabbt ihop min outfit, slaktade ett gammalt linne och letade fram en matchande gardin. Varför en gardin? Jo, en superhjälte behöver en cape, och hade inget annat lämpligt :-D. Linnet slaktades för att tillverka ett stort H att fästa på mitt svarta linne. Lägg till gigantiskt hår och sotiga ögon och tadaa, superhjälte. Blev riktigt nöjd. 

Jag var dock incognito på väg till jobbet, hade min superhjältesymbol och cape i väskan. Tror folk hade tittat lite väl konstigt på mig annars :-).  En superhjälte har ju inte sin uniform utom i nödfall.

Däremot måste jag säga att jag förstår att superhjältar inte har kontorsjobb. Den där capen är ju ivägen och fastnar under stolshjulen :-). 

Varje gång en router slutar fungera så lyser datorskärmen upp, och SuperHanna ger sig ut på nytt uppdrag. Up, up and away!!!!

/Hanna

5 thoughts on “SuperHanna – Tjockisbloggen.se

  1. Hahaha! Någon är på riktigt bra humör idag!

    Däremot måste jag säga att jag förstår att superhjältar inte har kontorsjobb. Den där capen är ju ivägen och fastnar under stolshjulen. – Klart bästa meningen=)

    Hoppas super Hanna får en riktigt bra dag på jobbet!

  2. Varför kallar ni det för tjockisbloggen? ni är ju jättefina människor, tycker inte alls ni är ”tjocka”, det för mig är väldigt drastiskt ord..

    Kom ihåg det, ni är jättefina.

  3. Ariena: Först och främst är Tjockisbloggen det namnet bloggen haft från första början då den handlat till stor del om självkänsla oavsett storlek, att var stolt över sina former och att vikt är relativt oviktigt, om man väljer att leva efter HAES (healt at every size). Vi är medvetna om att vi båda har gått ner en del i vikt, av olika skäl, ingen bantning inblandad då vi är totalt emot det. Vi har därför funderingar på att byta namn. Men måttmässigt så är vi båda ännu plus-size och stolta, ett namnbyte skulle mer handla om att utveckla bloggens syfte. Sen köper vi kläder i de storlekar som vi tycker sitter bäst, det innebär att det ibland är 44, ibland 36.

    För det andra har vi aldrig sett tjock som ett drastiskt ord, det är bara ett ord som är beskrivande, som lång, rödhårig, kort osv. Inget mer drastiskt än så. Vi har aldrig gjort det till ett värdeord, det är andra som lägger en värdering i det. Tjock innebär för många även ett antal negativa egenskaper som lat, ingen självdisciplin, oattraktiv. Det är oftast det folk syftar på, att någon inte är tjock för att de inte besitter de där negativa egenskaperna som förknippas med ordet tjock. Det går alldeles utmärkt att vara jättefin, snygg osv OCH att vara tjock samtidigt, för de två har ingen självmotsägelse i sig :-).

    Vi har alltid tyckt vi är jättefina och snygga, tjockis eller inte tjockis :-).

    /Hanna

Kommentera

