Tummen ur, här kommer outfits – Tjockisbloggen.se

Nu har jag äntligen fått tummen ur… och fixat till mina outfitbilder så jag kan lägga ut dem 🙂

Tyvärr hade några blivit suddiga så det blir bara tre st, men det är fyra mer än ingen alls. Ska passa på att tipsa er om en klänning från H&M som är jättefin och väldigt generös för oss med former, believe it or not men jag har strl 36 på min!


Klänning från H&M Garden Collection, strl 36

Har varit på jakt efter ett par sköna och bra sommarskor hela veckan och har nog provat varenda jäkla sko i hela Luleå vid det här laget… Jag är nog ökänd på stans skobutiker vid det här laget efter att jag jagat först vinterskor, sedan vårskor och nu sommarskor *s*.

Men har man problemfötter som jag så är det tyvärr ett helvete att hitta bra skor. Visst jag älskar mina Crocs Scutes och jag har även beställt ett par andra Crocs för att de är så förbannat sköna, men de är inte vackra nånstans.


Såna här fulisar har jag både röd/svart och rosa/orange

Så jag var på jakt efter ett par snygga och sköna sommarskor som man kan känna sig både bekväm och fin i… Blir så jädra less när alla skor har en dm klackar som är supersmala eller så är de totalt platta och stenhårda så man kan lika gärna tejpa fast en kartongbit under foten som ha de skorna.

(Uppdatering: Och de skor jag trodde jag hittat fick flytta tillbaks till butiken då de inte passade mina fötter iaf suck.)

Skulle jag nu bara hitta mig en bh som sitter perfekt så vore mitt liv fullständigt euforiskt! Hittar bara såna som sitter helt okej, inte den där ”oooh i love it”… Vill ha en som sitter som en andra hud men knappt känns att man har den på sig, tyvärr verkar det inte finnas i min strl 70F/75E.

Nå här kommer mina outfits som utlovat, en har jag redan bjussat på längre upp så här kommer de andra 🙂


Klänning från Lindex (förra året) strl 42


Klänning från Indiska strl L
Koftan är gammal, minns ej var den kommer från

Nu ska jag ut och promenera Igor i regnet, blir en kort promenad och sen in och göra David sällskap i soffan… Jag ska dock slösurfa medans han ser på fotboll, jag är inte så intresserad *s*.

/ Sarah

2 thoughts on “Tummen ur, här kommer outfits – Tjockisbloggen.se

  1. har såna där crocs som på bilden, på jobbet. Eller hade kanske jag ska säga. Kom underfund med, efter många om och men att det var de skorna som gjorde mina fötter helt sjukt ömma efter jobbet. Har nu bytt och hoppas det ska bli bra igen. Visst att man är trött i fötterna efter en dags arbete, men så man knappt kan gå? Då är det nåt fel =)

  2. Emma – Nej fy så ont i fötterna ska man ju inte behöva ha! Ungefär så känns det för mig konstant… Har alltid värk i fötterna, speciellt hälarna så att hitta skor som är bra för fötterna är ett rent helsike. Vill inte gärna ha Crocs på vintern *s*.
    Mina fötter behöver skor som är otroligt mjuka men jag tror heller inte det är bra att ha för mjuka skor utan stöd, det är en djungel det där…
    / Sarah

Kommentera

