Vem stal sommaren? – Tjockisbloggen.se

Idag så har det regnat till och från hela dagen, termometern visar bara ynka 9 grader och här sitter jag och undrar – vem stal sommaren? Jag vill genast ha tillbaks den tack!

Har inte gjort mycket vettigt idag, varit till Försäkringskassan en snabbsväng och hämtat ett papper jag behövde. Måste förvånat säga att det tog dryga 4 minuter från det jag kom in genom dörren innan jag gick ut igen, så snabbt har det nog aldrig gått där tidigare…

Gick även förbi Röda Korsets secondhand på vägen hem och kikade men jag hittade inga snygga sandaler tyvärr. ”Råkade” däremot få med mig en party-handväska hem, kostade 10 kr så det var ett kap.

Tyvärr blev bilden lite dålig eftersom jag tog den med iphonen innan jag kom ihåg att ladda kamerabatteriet.

Eftersom någon stal min värme, sol och sommar så var det till att leta fram jeansleggingsen från garderoben imorse *morr*. Jag vill inte ha en massa kläder på mig, jag vill ha löst sittande fluffiga och somriga plagg och kladda in hela mig själv med solskyddsfaktor 30+ fyra gånger om dagen…

Här kommer dagens outfit, lite 70-talsinspirerad tunika från Polarn&Pyret strl 38/40. Köpte den på Tradera för nåt tag sedan och har inte blivit av att använda den tidigare, ganska kraftigt tyg så den passade perfekt i dagens kyla.

Nu ska jag och Igor tillbringa lite hund och matte-tid i soffan framför teven tills David kommer hem från jobbet om ett par timmar.

/ Sarah

Kommentera

