Myndigheter och gym – Tjockisbloggen.se

Har haft en massa viktiga papper att fixa senaste dagarna, känns som jag drunknat i dem och att leta reda på dem. Men nu är det mesta klart. Det är främst papper till skatteverket som skulle fixas. Dels massor av papper från Estland de ville ha angående min deklaration och att jag faktiskt skattar här fullt och riktigt. Fick även veta att om jag inte skriver ut mig ur Sverige när jag bott utomlands mer än ett år, och de får veta det (vilket det vet i och med min deklaration) så kan de göra det. Alltså var det bara att printa ut papper för att utskriva mig ur Sverige. Så om några dagar kommer ett brev till mig att jag inte längre är skriven i Sverige. Officiellt emigrerad alltså.

 

Imorgon så ska jag och Nadja strax iväg och fixa ett ärende på skatteverket här i Tallinn. Tydligen är första 2250 kroon varje månad skattefria, men man måste ansöka om detta. Det innebär 500 kroon mer per månad i plånboken, vilket jag inte klagar över. Då jag ska skaffa gymkort och det går på 600 så är det perfekt.

Har faktiskt hittat ett helt perfekt gym, det var stort, hade allt man behöver inom cardio, en liten pool, fria vikter, boxningssal, 4 olika sorters bastu på damavdelningen och såklart olika pass. Ligger nära jobbet så det blir perfekt att gå och träna på morgonen och sen direkt till jobbet :-). Ska skaffa ett paket som innebär att vardagar har man fri tillgång till allt på gymet så länge man anländer innan 15.00. Efter 15.00 släpps man inte in längre, men man får stanna efter det om man anlänt före. Perfekt för mig som ändå inte hinner träna på kvällarna då jag jobbar till 21 de flesta dagar. 

 

Sen på helger och helgdagar får man komma och gå som man vill hela dagen. Detta för bara 600 eek per månad är helt ok för mig :-). Visst det är inte det modernaste gymet, men det är fräscht och lite back to the street i stilen. Jag trivs inte heller på topmoderna flashiga gym så för mig blir det perfekt.

Slänger in ett inlägg med några outfit senare.

/Hann

Kommentera

