Jobbsnack och sminkbeställning – Tjockisbloggen.se

Jo, jag lever :-). Har bara haft en vecka med total energibrist när jag väl kommit hem. Har varit rätt kaotiskt på jobbet till och från så har i princip bara ätit, kollat nåt avsnitt CSI eller annan serie och sen somnat när jag kommit hem. I torsdags så satt jag hela kvällen på ett fik med Kat och Nadja efter jobbet. Vi gick igenom, jobb. Körde våra kloka huvuden ihop för att se om vi kunde få mer grepp på accesspunkter och wds (teknik yada yada om man inte är intresserad d.v.s). Vi fick nog till det rätt bra, jag känner iaf att jag har mer grepp på det.

Det är en av de viktiga sakerna när man arbetar inom IT, att ständigt uppdatera sig. Det är ingen som säger till dig att nu måste du plugga det här, utan det gäller att ta eget ansvar att hela tiden ha koll på det senaste bland våra produkter och allmänt inom branschen. Men jag älskar det så för mig är det inte nåt problem. Är ju synd jag inte hittade in i IT tidigare, har aldrig känt mig mer hemma inom en bransch. Känner att jag behöver lite mer insyn när det gäller datorer än jag har däremot, och främst Mac som jag har ruskigt dålig koll på måste jag erkänna. Så vet någon av er en bra sida att lära sig om mac och deras system, släng in en länk bland kommentarerna. Skulle bli väldigt tacksam.

Kvällens planer

Nu har jag två hela lediga dagar i rad, vad ska man göra denna helg. Eftersom det blåser som bara den ute och är mulet har jag inga planer alls idag. Kolla film, ta det lugnt, ikväll eurovision. Håller på Turkiet då Sverige åkte ut, jag gillar deras låt och ja, det finns väl viss påverkan av pojkvännen i det 🙂 (dvs den har spelats rätt mycket här hemma innan han åkte iväg). Kollar den på estnisk tv så det är inte mycket jag förstår från kommentatorerna, men förhoppningsvis kommer de inte prata för mycket. Skulle helst se det på BBC men det har jag inte tillgång till och de verkar inte ha websändning.

Annars har jag roat mig med att klicka hem en stor order från E.L.F då de erbjöd fraktfritt fram till midnatt om man använde en kod de gett ut på Facebook. En del av det jag ville ha fanns inte i lager men det blev ändå en rätt ordentlig order. Gillar de produkter jag har sen innan, denna gång testar jag mest deras studiosortiment som jag hört väldigt bra om. Säg till om ni vill ha en recension senare. Ser mest fram emot HD pudret som jag som sminknörd gärna vill prova. Lite nya borstar blev det också :-). Men nu får jag var lugn med shopping ett bra tag, har verkligen behov av en ny mobil så det kommer vara min prio ett att få pengar till nu. Är väldigt sugen på en med touch screen, tittar främst på HTC Desire just nu.

Ska ta och städa lite tror jag, bjuder på en bild jag tog med camen innan jag somnade igår där jag för en gångs skull inte har något smink alls på mig. Somnade rätt omgående efter att jag fört över bilden :-).

/Hanna

2 thoughts on “Jobbsnack och sminkbeställning – Tjockisbloggen.se

  1. Know the feelning. Började läsa Data och Systemvetenskap på högskolan när jag var 28 och kunde ingenting när jag började. Men är glad att jag tog steget ändå!

  2. Phoenix: Tyvärr har jag tagit ut det mesta av mitt studielån som jag får ta, men nog kommer jag försöka om det går att kombinera lite mer utbildning med jobb. Har aldrig träffat på skönare människor än jag har i denna bransch. 🙂

    /Hanna

Kommentera

