Vad händer med min post? – Tjockisbloggen.se

Det pågår mystiska saker i mitt hus, eller närmare bestämt med min brevlåda. Post försvinner! Mina föräldrar skickade brev när de var på semester utomlands, över en månad sen och det har inte dykt upp. Papprena från skatteverket att jag nu är officiellt emigrerad (alltså inte längre skriven i Sverige) har inte kommit. Fick besked idag att de var skickade den 25 maj så de borde verkligen dykt upp. Nu ska de skicka dem igen och jag hoppas de kommer fram. Jag börjar tro att någon stjäl post i mitt hus.

Dyker inte detta brev upp så kommer jag be posten att inte leverera mina brev hem till mig, utan att jag istället hämtar dem direkt på postkontoret. Men med allt som hänt på sista tiden är det här inget jag uppskattar. Har precis fått byta telefonnummer för jag fick massa skumma samtal från dolt nummer som började kännas rätt creepy. Lite för mycket på en gång för mig just nu tror jag, för jag känner mig lite slutkörd och stressad. Ska faktiskt införskaffa mig en pepparspray bara för att ha den tryggheten.

Men det är bara två veckor kvar tills jag har semester och kommer till Sverige, så jag håller ut :-). Träffa familjen, kompisarna och förhoppningsvis hinna träffa darling. Om vi ses kommer han upp till mig så det innebär att han får träffa min familj för första gången. Men han är lika galen som jag, så är säker på det kommer gå hur bra som helst :-).

Hann tyvärr inte blogga igår och helgen har jag inte heller varit vid datorn mycket. Söndag hade jag städdag hemma, fikade och gick på stan, sen rasade jag ihop i soffan framför film. Igår var det som vanligt fullt upp med måndagsstressen på jobbet så hann inte blogga alls. Direkt efter jobbet åkte jag till Nadja som hade bakat rabarberpaj. Hon drar till Sverige på semester 2 veckor idag så vi hade hej då fika. Kom hem först kring midnatt och tog bara lite kvällsmat innan jag somnade.

Så jag har tre outfits att visa 🙂 Söndag, måndag och idag.

Tunika: H&M, Leggings: GinaTricot

Klänning från Terranova

T-shirt från Terranova, Jeans från Zara

/Hanna

Kommentera

