Har en överkörd mosad tå – Tjockisbloggen.se

Vaknade redan strax efter kl 5 imorse och var pigg så kunde verkligen inte somna om, så ungefär 05.20 klev jag upp och slog mig ner i soffan med datorn…

David tyckte inte jag var riktigt klok när han klev upp tjugo i sju för att gå till jobbet, och han har ju rätt *s*. Har inte varit så fasligt trött på dan som man kan tycka att jag borde ha vart med tanke på hur lite sömn det blev.

Har tillbringat en del av dagen med Sara, varit ute på Storheden och bland annat på Myrorna… Älskar att gå och bläddra bland kläderna på secondhand fast ibland så tappar man nästan hakan av priserna. Alltså en lampa som jag vet kostar 99 kr ny på Ikea tog de 150 kr för på Myrorna, en klänning som finns nu på H&M och kostar 99 kr ny tog de 85 kr för.

Men jag hittade iaf en jättesöt ljus randig sommarklänning för 45 kr så den fick följa med hem. Provade flera andra fina klänningar och tunikor men de var för stora och jag vet att det är ingen vits att köpa med tanken att sy om för jag får sällan tummen ur och gör det… Tyvärr.

Sara fyndade en skitläcker fodralklänning med spetsrygg som satt som hand i handske på henne, riktigt snyggt. Har tyvärr inte fotat nånting annat än dagens outfit idag men humöret har inte vart på topp på eftermiddan…

Var och handlade här på eftermiddan och råkade ut för en riktig satkärring, om ni ursäktar ordvalet. Jag stod och skulle hitta rätt pastasort så det var kanske drygt en meter mellan mig och hyllan med pastan och gått och väl två-tre meter tillgodo bakom mig…

Istället för att gå bakom där det var gott om plats så kommer kärringen med bra fart mellan mig och hyllan och kör rakt över min fot med kundvagnen. Först gjorde det inte speciellt ont men jag blev nog lite chockad för jag tål inte att se blod…

Hela nageln på min stortå sprack och en bit lossnade så det blödde ganska rejält. Kärringfan stannade inte ens utan muttrade nåt om att folk ska inte stå mitt i. Som tur var fick jag hjälp av en i personalen att tvätta av foten och få på bandage så jag tog mig hem. Kan lova att det gör riktigt jävla ont i min tå nu…

Blir så förbannad på folk som inte kan se sig för utan bara kör på som att de är universums mittpunkt och kan bete sig som de vill. Nåja nu är det bara att hoppas att min stortå läker snabbt och att jag slipper infektioner.

Här kommer min dagens outfit iaf, fotad innan min överkörda stortå.


Tröja BikBok
Leggings Lindex

/ Sarah

Kommentera

