Oh happy day och lite annat- Tjockisbloggen.se

Gårdagen från helveten har förvandlats till en underbar måndag :-). Gårdagen bestog av trötthet, nageltrång (som ännu är kvar och gör rätt ont iof) och det gamla vanliga i min lägenhet, stopp i avlopp. Helt plötsligt när jag kom in i badrummet var mitt badrumsgolv översvämmat och duschen full av vatten. Har haft i ett antal varianter av propplösare sen igår kväll utan resultat.

Visst, vattnet rann undan till sist, men 7 timmar för att få bort vatten som är 2 cm högt i duschen? Och så fort jag spolar vatten i kranen i köket eller badrummet så väller det upp i duschen igen. Stoppet verkar sitta där rören möts för det kommer upp massa köksgojs, i min dusch! Så förhoppningsvis kommer min vaktis som är jämngammal med de flesta mumier att kolla på det idag, får inte han ordning på det hoppas jag verkligen min värd äntligen ringer en riktig rörmockare.

Det bästa med idag är väl att jag som inte hört älskling röst sen April idag ringde och slösade upp 100 spänn på mobilen för att prata med han, men det var så värt det. Han är i Sverige nu ett tag så bliigare än att ringa till USA. Ni kan tänka er hur härligt det var att prata ordentligt och inte bara skriftigt via mail och msn. Har ett stort leende på läpparna och är hur lycklig som helst. Förhoppningsvis kan vi ses när jag är hemma nu :-).

Dagens stora chock är däremot något jag inte ens hade räknat med. Vi har besök på jobbet idag av ett antal av våra högre chefer från företaget jag har support åt och självklar blir man alltid lite nervös av sådant. Men när min chef ber mig sätta mig på paus då blir man lite fundersam. Helt plötsligt kommer cheferna fram till mig med kamera och grejer. Tydligen så är jag årets nordiska supportagent 2009 och fick en fin glas”staty” och extra poäng i vårat rewardprogram. Förvånad och stolt kan man nog sammanfatta min reaktion. Fast med två priser på ett år har jag satt min ribba rätt högt, så nu måste jag hålla samma kvalitet. Lite skrämmande men peppande tanke :-). Nå, jag har iaf nog med poäng nu för att byta in till ett tv-spel, inte helt fel…

/Hanna

Kommentera

