Semesterplanering – Tjockisbloggen.se

Ledig igår och var knappt vid datorn, därav inget inlägg. Blev även en extremt sen måndag då jag var ut och firade mitt pris med Kat över mat och gott att dricka. Kom hem kring kl 1 och så kollade vi youtube-klipp innan vi somnade. Det är bra att ha ett gästrum ibland så folk kan sova över, jag ser helst inte att mina vänner ska behöva åka hem med buss den tiden på natten.

Väcktes på morgonen av att min vaktis ringde på dörren. Efter många om och men verkade han faktiskt löst proppen som låg och vattnet rinner nu ner fort i duschen för första gången på länge. Eftersom han är väldigt do it yourself snodde han proppen på min AJAX-flaska och tillverkade en plugg att ha i duschen när man t.ex tvättar så vattnet inte har en chans att komma upp utan allt måste spolas ut. Han är en extremt cool 80-åring måste jag säga, och piggare än mig vid den tiden på morgon. Han är magisk, för han kan fixa allt.

Var sen ute och flängde med Kat och Emilia en stor del av dagen. Vi var på skojakt så åkte runt bland shoppingcenter med Emi:s gigantiska bil. Den är maffig och den är rätt kul att åka i också. Folk kollar lite förvånat när det är tre tjejer som kliver ur den. Jag hittade tyvärr inga skor som liknar det jag söker. Vill ha ett par vardagssandaler med normal klack, lite bredare utan att vara tantig. Kring 6-7 cm tänker jag mig, lagom att ha när man går på stan och så. Lite gladiatorstuk vore inte helt fel. Så jakten får fortsätta för mig. Vi tog en glass på Ülemiste när butikerna stängde vid 21 och sen drog vi hemåt.

Försökte reda ut min semesterplanering under kvällen och jag kan konstatera att jag behöver nog semster från min semester. Hade inte räknat med det skulle bli så fullt upp som det verkar nu. Dessutom har jag inte en chans att ta mig ner till darling i Göteborg för biljetterna ligger på ca 3500 svenska tur och retur. Så vi hoppas han kan komma upp men vi vet inte för det beror på om han kan komma loss de där dagarna, priserna är dessutom lika höga för honom. 

Så här ser planen ut just nu:
* Jag flyger upp den på måndag den 21 juni, landar i Luleå och tar tåget upp till familjen i Gällivare.
* Den 23e har jag och Sarah en grej på G i Luleå så kommer åka ner, sover hos Sarah och sen upp med tåg igen den 24e.
* Den 25e är det midsommar, vi kommer då ta bilen ner till Piteå och fira där. Åker upp igen kanske 27e eller 28e kan jag tänka mig.
* Mitt plan tillbaks går lördag 3 juli kl 6.50 så vi åker ner på fredag kväll till Piteå och sover där i husvagnen så vi inte behöver åka mitt i natten.
* De där få lediga dagarna som är kvar ska jag hinna träffa gamla vänner i Gällivare, hinna föbi Boden och träffa Anna och min gudson Hector och helst hinna träffa pojkvännen också som sagt.

Vadå semester? Önskar jag tagit mer än två veckor.

/Hanna

Kommentera

