Fastnade i rulltrappan – Tjockisbloggen.se

Sov faktiskt tills klockan var strax efter nio imorse hör och häpna! Igor vaknade redan vid 7-tiden men snäll som han är vandrade han iväg och la sig på balkongen och solade (och spanade på tikar gissar jag *s*).

Eftersom det var så fint väder så for vi iväg till en strand där vi käkade lite medhavd frukost-lunch medans Igor fick busa runt i vattnet, tyvärr så blåste det lite kallt så vi stannade inte så länge som vi velat.

David har varit iväg till Haparanda med sin mamma och hennes sambo för att hjälpa brorsan att flytta hem till Luleå över sommaren. Väntar hem min älskling när sm helst så det blir sen middag ikväll…

Eftermiddan tillbringades med Sara och Julia på stan, strosade mest omkring och kollade in folk och lite allt möjligt… Är rea lite överallt tycker jag fast butikerna pressar ju in så mycket på ställningarna att det är ingen idé att försöka kolla, det går ju inte att se vad som finns för det går inte att bläddra 😦

Lyckades tyvärr förstöra en del av min älsklingsklänning då jag fastnade i en rulltrappa och klänningen blev ganska söndertuggad. Riktigt obehaglig upplevelse men som tur är var det ju ”bara” min älskade klänning som blev tuggad på.

Kom iaf på nåt så smart att eftersom klänningen är helt svart utan mönster så borde det ju gå att laga så att det iaf ser finare ut än alldelels trash. Så svart tyg inhandlades och nu ikväll har jag lyckats laga klänningen ganska bra iaf…

”Råkade” hamna på Gina Tricot där jag provade en långklänning som naturligtvis var 15 cm för lång, men ujujuj så läcker! Smoking hot eller nåt liknande kommenterade Sara haha och Julia hon höll med 😉

Klart att den var tvungen att följa med hem, 199 kr och storlek L från Gina Tricot.

Så här trasig och ledsen såg min långklänning ut efter att sitt slagsmål med rulltrappan, ingen vacker syn… Gör ont i mig att se min favorit söndersliten så där *känslig*.


Och så här ser den ut nu efter min lagning… Inte jättevackert men
klart mycket bättre. Och ingen kryper väl längs golvet och
ser fållen på min klänning hoppas jag.

Nu ska jag avsluta med senaste dagarnas outfits och sen ska jag invänta min älskling för en sen middag och förhoppningsvis lite mer krig (dvs vi ska spela Mario Kart Wii = krig *s*).


Klänning Indiska


Topp H&M
Byxor Cubus


Tunika & leggings
Gina Tricot


Bolero Lindex
Klänning Indiska

/ Sarah

One thought on “Fastnade i rulltrappan – Tjockisbloggen.se

Kommentera

