Svensk choklad, försovning och stress – Tjockisbloggen.se

Oh vilken ljuvlig morgon när man vaknar med ett ryck, solen lyser in i sovrummet och klockan visar 10.38… Vänta nu, 10.38! Jag börjar jobba om 20 minuter! Välkommen till min morgon med en väckarklocka som ringer då den vill, inte när jag vill. Den där nya telefonen är det verkligen dags för. Det var bara att skynda sig. Matlådan var packad redan i går (pasta med jumboräkor i en jättelätt sås gjord på buljong, kryddor och redning, nom nom) så den slängde jag ner i väskan. Blöta håret så jag kan utanför dörren, första bästa kläder som låg framme, borsta tänder och sen rusa.

Var på jobbet 10 minuter sent men är imponerad av hur snabb jag var. Lördagar är rätt långsamma så jag tar bara ut mindre rast idag så jämnar det ut sig. Första samtalet på kontoret kom in efter sådär 30 minuter, kan inte kalla det kö direkt. Sitter just nu och mumsa Marabou Polka som Nadja snällt hade köpt åt mig i Sverige. Svensk choklad är ungefär lika viktig sak att ha med sig tillbaks hit som Ahlgrens bilar. Visst kan man hitta viss Marabou här men inte de där goda tillfälliga smakerna, och bara jättekakorna. De är dessutom dyra.

Skulle lägga in bilder på mitt paket från ELF imorse men det får bli ikväll. Sen gäller packning för mig. Skulle helst få ner allt i en bag, borde inte vara något problem. Det är sommar så tunna kläder och jag är bara hemma 13 dagar. Har en resväska på hjul också men den är rätt så ranglig. Smink blir produkter med multifunktion och basgrejer, orkar ändå inte ha mycket smink på sommaren. En  tonad dagkräm, lite mascara, solpuder, fyllda ögonbryn och ett läppglans räcker långt. Släng på en eyeliner och rött läppstift och man är festfin.

Ska försöka hålla rätt låg budget denna semester, har inget jag egentligen behöver. Blir väl en shoppingtur i Luleå, någon fika med kompisar men det räcker gott för mig. Viktigaste är att jag får träffa alla underbar människor, även om det kommer bli stress. Men alla biljetter är klara och utprintade nu, så måndag 7.55 går mitt plan mot Sverige. Imorgon, städa och packa. Idag, jobb och förhoppningsvis kunna se kronprinsessbröllop utan för många samtal :-).

/Hanna

Kommentera

