Arlanda och tidsfördriv – Tjockisbloggen.se

Extremt trött men vid liv. Ni vet hur det är när man ska upp väldigt tidigt, det går inte att somna. Jag gav upp kl 4 för skulle ändå kliva upp 5.40. Taxin kom 06.40 och tog mig till flygplatsen. Sov bort timmen i luften och landade lustigt nog före vi lyfte. Planet gick kl 7.55, vi landade 7.45 :-). Är just nu på Arlanda och har nyss ätit frukost på McD, borde äta nåt mer innan mitt plan går så jag klarar mig tills ikväll. Hinner inte få i mig nåt käk i Luleå innan mitt tåg går. Förstår att familjen inte kan åka ner och hämta mig för det blir nog med resande ändå. Så framme hemma hos la familia kring 19-tiden ikväll.

Sitter nu på sidewalk express och fördriver tid. Jag tycker väntan mellan flighter är så segt men det ingår när jag ska ta mig från Tallinn och upp. Hade Kat och Nadja förbi igår kväll så vi fikade och surrade. Lånade ut min externa hårddisk med massa musik och filer som Kat ville ha. Har ändå inget behov av den de närmsta veckorna. Funderar om jag skulle gå och sätta mig i nåt hörn här på Sky City eller inrikesterminalen och läsa lite, bara så tiden går. Har uppdaterat hela min playlist i MP:3n så har massor av ny skön musik att lyssna på också. Kan tipsa om Saturdays, riktigt bra tjejband. Ushers nya är också bra, däremot är jag inte så förtjust i Akons senaste, förra albumet var bättre. Ok, det har blivit blandat svammel nu så låter er gå 🙂 Ni ska inte behöva lyssna på mitt trötta babbel bara för att jag ska ha nåt att göra :-).

/Hanna

2 thoughts on “Arlanda och tidsfördriv – Tjockisbloggen.se

  1. Är det inte lite ofeminisktiskt att säga tjejband, eller säger du killband också?

  2. Anna: Jag har vad jag vet aldrig skrivit om jag kallar mig feminist eller inte och anser inte de spelar någon roll ärligt talat vad jag kallar eller inte kallar mig. Men jag kan inte se det negativa med att säga tjejband. Jag säger pojkband om popband med bara killar t.ex Backsteet Boys och Take That, och poppiga band med bara tjejer som Spice girls, Sugarbabes och Saturdays kallar jag tjejband. Det ligger ingen värdering i det.

    /Hanna

Kommentera

