Min mus är trasig och idag kommer hon – Tjockisbloggen.se

Det har inte blivit mycket datorsittande för min del under helgen som gått… Vädret har tyvärr varit kasst men vi har roat oss kungligt ändå haha.

Vi har haft en jättemysig helg och grillat på balkongen, spelat tv-spel eller rättare sagt krigat i soffan *s*. Jag är världens sämsta förlorare det kan jag erkänna, och David älskar att reta mig när jag inte vinner…

Så vi har spelat Mario Kart Wii och haft krig i soffan här hemma, knuffats och buffats och svurit haha. Men det slutar alltid med en puss ändå 🙂

Måndagmorgon har tillbringats med strykjärn, nål och tråd. Har strykt på snabbfållningsband på två klänningar eftersom det hade släppt i tvätten, sen har jag sytt om axelbanden på en halterneck-klänning eftersom jag inte gillar såna band.

Nu ska jag snart ut med Igor på promenad om han kan slita sig från balkongen en stund… Sen ska jag promenera iväg till Försäkringskassan och efter det ska jag faktiskt äntligen få träffa min fina Hanna!

Vi har inte setts sedan 23 december och innan dess hade vi inte setts sedan i april, så det är verkligen dags att jag får en fet kram av henne nu 🙂
Hon landar med flaxet här i Luleå om drygt två timmar och sen tar hon tåget härifrån upp till Gällivare så jag springer förbi tågstationen så jag hinner få en kram iaf.

Sen kommer hon ner på onsdagmorgon för lite shopping och massa snack, ska även klämma in en flaska vin och lite pyjamasparty med mig, H och S *s*. På torsdag blir det lite mer shopping och roligheter innan hon åker hem igen (om jag inte bestämmer mig för att behålla henne hehe).

Skulle behöva åka ut till OnOff och vara lite arg också, min datormus gick sönder igårkväll och jag är INTE GLAD åt det! Det är den bästa mus jag har haft och jag vill att den ska fungera, jag vill inte ha nåt annat *arg*.

Jag vet att det är garanti kvar eftersom jag köpte den i januari men den finns inte att köpa i butik längre utan bara på internet och jag vill ju ha en ny likadan. Får väl åka ut dit och se vad de har att säga *suck*.

Nej nu ska jag dra på mig lite kläder och rufsa håret lite innan Igor ska promeneras och sen iväg mot FK. Outfitbilder och nån bild från helgen kommer senare idag 🙂

/ Sarah

Kommentera

