Nio år av kärlek – Tjockisbloggen.se

Idag är det en väldigt speciell dag… Inte bara för att det är midsommarafton utan idag är det också nio år sedan jag och David blev tillsammans.

Vem hade kunnat ana för nio år sedan att vi skulle komma att flytta ihop, förlova oss och vara tillsammans nio år senare? När vi träffades hade David precis tagit studenten och bodde fortfarande hemma, 18 år gammal. Jag bodde ensam och hade precis brytit mig ur ett väldigt dåligt förhållande…

Jag minns första gången jag såg min finaste, hur söt och fin han såg ut… Lika nervös som mig haha. Kan avslöja att vi träffades via internet och sen surrade vi på telefon ett par gånger innan vi träffades ”på riktigt”. Och det är det bästa jag någonsin har gjort!

Det finns ingen som är lika snäll, snygg, omtänksam och underbar som min älskade David. Ingen annan skulle stå ut med mina nycker, mina moodswings och det jag själv kallar bra idéer *s*, men min älskling gör det även om han ibland får sucka och skaka på huvudet åt mig haha.

Visst har vi haft våra up´s and down´s precis som alla andra i universum men man tar sig igenom det och går vidare, det är kärlek.

Så idag firar jag och David att vi blev tillsammans för nio långa underbara år sedan och satsar på 90 år till!

Nu ska jag snart piffa till mig lite och ge mig iväg upp på stan en snabbis för att fixa en liten present/överraskning till David och sedan ska jag även handla till tårtan som jag ska baka till ikväll. Jag fick min present redan igår fast jag visste ju vad jag skulle få 🙂

Eftersom jag tillbringar så mycket tid vid datorn (håller ju på mkt med photoshop och foton, bygger hemsidor, ser film och serier osv) så kändes Tingeling lite för liten även om den annars är jättebra. Så av min älskling fick jag en ny laptop som vi valde ut tillsammans!

Tingeling är ju en mini-pc med 8″ skärm så den ska vi sälja på Tradera nu när jag fått en ny, på tal om det så måste min nya också få ett bra namn… Vill inte kalla den också för Tingeling… Den nya är en Compaq CQ 61-310

Nej nu ska jag ta och piffa till mig och ge mig iväg… Solen strålar och det är ungefär 18 grader i skuggan idag men det blåser en del (som vanligt).

Glad midsommar på er allihop!

/ Sarah

Kommentera

