Ny mobil beställd och lagning av dator – Tjockisbloggen.se

Är nu tillbaks i Malmberget efter en midsommarhelg nere i Piteå. Har dock lite svårt att skriva då jag saknar en tangent på mitt tangentbord. Råkade döda min vänstra shift så får trycka på den lilla gummiplutten. Högra går inte alls för jag är så ovan vid det. Skulle rengöra tangenterna lite och av någon orsak råkade en del av clipet som håller fast tangenten brytas av. Men all heder åt Dell, de skickar mig ett nytt tangentbord med bud till imorgon utan kostnad (fast min garanti gått ut) och sen har jag ordnat så en av killarna på jobbet kan hjälpa mig sätta dit det när jag kommer tillbaks.

Han har varit tekniker för Dell så jag mailade och frågade, och sen får han en slant för besväret. Men fram tills dess får jag sitta utan den där lilla knappen. Vet man kan beställa enskilda tangenter på nätet, men varför betala när jag kan få det nytt och fräscht gratis. Då kan man passa på få bort damm som ligger och skräpar i datorn också.

Se vilken liten sötnos

Mer teknik, se bilden ovanför :-). Har äntligen mailat min chef angående vad jag vill byta in bonuspoäng till. Alltså är nu en liten söt Xperia X10 mini beställd. Får hoppas den kommer snabbt för min gamla telefon börjar verkligen ge upp.

/Hanna

Kommentera

