Fast i ösregn – Tjockisbloggen.se

Har nu några lugna dagar där jag unnar mig att få vila. Känns rätt så skönt men för mig som är van att ha mycket att göra är det helt plötsligt förvirrande. Jag blir lätt uttråkad och rastlös. Vädret har tyvärr inte varit så bra här uppe så det är inte direkt så att man kan ligga ute och sola. Men jag och syrran har spelar Monopol på min dator, det har varit lite film och bara vara. Ikväll ska vi nog se Morden i Midsummer hela familjen, det är en serie vi gillar allihop.

Men iaf,  vi bestämde oss idag,  jag och min kära syster för att varför inte ta en promenad till Coop och Frasses för en glass, för det var ändå rätt kvavt. Det gick bra dit, sen skulle vi hem. Då kom regnet, hällregn är nog den korrekta benämningen. Vi hade inte pengar på oss till buss, och inga paraplyer. Det tar 30 minuter ungefär att gå därifrån och hem, och det ösregnade hela vägen. Gissa hur torra vi var. Det var en mindre pool i mina skor, mina jeans hade bytt färg till svart och kändes som de vägde ett ton, och trots jacka så var både min tröja och bh genomblöta. Vi klädde av oss direkt i hallen för det rann verkligen om oss. Det gick inte att sluta skratta kan jag säga. Hade tagit bild om jag inte var så rädd om kameran, vill inte vattenskada den.

Nu har vi nyss ätit palt till middag så ligger i sängen och tar till mig paltkoman. Hade hoppats på en tur till Dundret och toppstugan för midnattssol och våfflor, men tror det får vänta. Kanske imorgon.

/Hanna

One thought on “Fast i ösregn – Tjockisbloggen.se

  1. Rekommentation: Medtag schampoo, duschkräm och tvättmedel nästa gång, så blir både ni själva och kläderna rena.

Kommentera

