Shoppingturné till Boden – Tjockisbloggen.se

Idag har jag och Sara varit till Boden en vända eftersom Boden Alive börjar idag och alla butiker hade öppet till kl 22. Började dock mindre bra på väg till Boden då vi fastnade i bilkö hur länge som helst, var en långtradare som hade tippat så vägen var delvis avspärrad.

Nå det var mycket folk och trevlig stämning när vi väl kom fram till Boden må jag säga… Tycker inte om stan och invånarna i sig men deras centrum är lite mysigt på nåt sätt, tyvärr känns Luleå centrum inte alls ett dugg mysigt och trevligt även om butikerna och utbuden är rätt bra.

Råkade få med mig fyra fina fynd hem men det är sånt som händer *s*. Fast när man går in i butiker där kläderna kostar, som billigast, 2500 kr och det alltså på REA då blir man riktigt mörkrädd… Jag kan inte förstå att man betalar såna pengar för ”vanliga” kläder men alla är vi ju olika. Jag är inte mycket alls för märken och liknande, har noll koll på vad som finns och vem som designar vad osv.

Men idag så fick jag faktiskt med mig en ”dyr märkesklänning” hem från rean, en klänning från märket nümph som hade kostat 499 kr och nu på rea så fick jag den för 100 kr och det tycker jag är riktig rea 🙂

Nu ska jag ta och hoppa i duschen, känns som att det blir en tidig kväll för jag är trött så förbaskat ikväll *gäsp*.


Klänning från nümph storlek L


Klänning från SeriousSally storlek L


Klänning från H&M storlek 44

/ Sarah

3 thoughts on “Shoppingturné till Boden – Tjockisbloggen.se

  1. maria – Inser nu att det var lite klumpigt skrivet av mig efter att läst igenom inlägget en gång till, ber om ursäkt för detta. Jag menar naturligtvis inte att alla bodensare är ”dåliga” eller att jag har något emot alla i Boden, jag har helt enkelt haft oturen att bara lära känna riktiga rötägg som kommer från just Boden. Så nog vet jag att inte alla är likadana eller att det är stans fel, var lite trött när jag skrev och det blev lite tokigt 🙂
    / Sarah

  2. Det är lugnt, jag känner ungefär detsamma faktiskt även fast jag är född och uppvuxen här. Tyvärr!

Kommentera

