Koppla kräket – Tjockisbloggen.se

Blir ett sent och kort inlägg ikväll för jag är rätt trött och hade tänkt krypa ner med mina älsklingar i sängen (ja David och Igor då förstås *s*).

Har varit i stugan över helgen så det är därför jag inte har bloggat på några dagar… Tyvärr så hade vi inget vidare väder så det har blivit till att vara inne ganska mycket och kika film, tv och lösa korsord. Men huvudsaken är att få komma bort från stan och få andas ut lite.

Till veckan har jag en hel del att stå i och att göra så ska försöka komma i säng i vettig tid ikväll så jag inte sover bort halva morgonen imorrn. Ska lägga in två outfits från tidigare i veckan innan jag säger godnatt…

Måste bara avsluta med att skriva att vissa människor borde verkligen inte ha hund, eller om de åtminstone kunde vara klyftiga nog att inte bara ta med sig ett koppel utan också koppla hunden i det.

Vi var ute på långpromenad här i stan ikväll och mötte en man med en stor långhårig schäfer som var lös. Jag såg direkt på den hunden att den spände sig och stirrade på Igor som också blåste upp sig så vi bytte sida och gick över på andra sidan gatan för att slippa möta dem…

Då vi kommer närmare ser vi att hunden är inte kopplad trots att ägaren har ett koppel i handen och precis när vi passerar varandra kastar den sig ut i vägen mot oss men ägaren fick tag i pälsen och slet fast den och David ställde sig mellan Igor och den hunden så ingenting hände ju.

Men jag blir så förbannad på idioter som inte kopplar sina jäkla hundar! Jag är livrädd för lösa hundar efter att jag blev illa biten i våras och är fortfarande lite skakis trots att det nu är 2 timmar sen och inget hände. Puckon ska inte ha djur!

Nå här är iaf mina två outfits från torsdag och fredag


Klänning Åhléns
Skor Ecco


Topp SeriousSally
Byxor H&M


Igor pustar ut i stugan

/ Sarah

4 thoughts on “Koppla kräket – Tjockisbloggen.se

  1. Jag förstår dig verkligen! Jag är också jätterädd för lösa hundar.Ägarna är så egoistiska som inte tänker på allmänheten..

    ps: bra & fin blogg!

  2. Hej och kul att hitta en till bloggerska som skriver om mode och om att trivas precis som man är.

    Kika gärna in hos mig om du har tid och lust! Bloggar om mode för storväxta tjejer.

    Ha det gott och trevlig sommar!

  3. Jag håller med dig Sarah 😦 Har själv råkat ut för en rad av tråkigheter med okopplade hundar när jag själv hade hund.

    Bättre att dom har långlina på väl utvalda ställen istället om dom nu vill att sina hundar ska få mer frihet när dom inte har bra inkallning på dom. Men det är dom lata med. Dom flesta idag har inte särskilt mycket intresse för sitt hundägande idag utan har hund mest bara för att ha, vilket leder till brist på träning/fostran.

    Det är ju den bästa biten med att ha hund, bortsett från promenader, det att faktiskt göra saker tillsammans.

  4. Hatar också när folk har löst springande hundar mitt i stan… visst, på landet där man kanske möter en människa i halvtimmen är det väl mer OK, men man kan ju hålla hunden om man ser en annan människa.. spec om denne också har en hund med sig.

Kommentera

