Zoo-besök- Tjockisbloggen.se

Semestern är över och det är jobb som gäller igen. Hade första dagen igår och idag är jag ledig för jag har en grej att göra ikväll. Ser så fram emot ikväll! Kommer ett tidsinställt inlägg under dagen om det. Blir massa bilder nu i det här inlägget så ni vet :-).

Min sista semesterdag i söndags tillbringade jag med mina tjejer. Det var zoo-besök och sen gick vi till stranden och kollade solnedgången. Tjejerna badade men jag har den där veckan så undviker gärna att bada. Men det var en helt underbar dag. Det var varmt och vi såg massor av söta djur. Men det var ledsamt att se hur några av dem bodde, björnar i betonginhägnader med knappt nåt vatten och inget gräs alls. Som tur är skulle dem, och de andra djuren som bodde så flyttas så fort det fanns pengar. Jag ska ta reda på hur man donerar och göra det så de får flytta så snart som möjligt. Förresten, (detta är till min kära syster): Jag såg axolotler :-D. De är precis lika söta som på bild!

Jag hittade Nemo

Tjejerna spanar in pirayor

Se ruta två, det är inte tillåtet att mata krokodilerna med små barn!

... men han skulle säkert tycka de var jättegoda.

Übersöt minihippo, vill ha

Vacker utsikt från ett torn i parken.

Mina underbara tjejer, Kat och Nadja.

Klockan var kring 21 när vi gick, zoo stängde då. Tog bussen till stan, köpte lite mackor och åkte vidare till stranden. Var en hel del folk där och många som badade. Även ett helt gäng vovvar, som verkade älska vattnet. Kan förstå dem, jag skulle också gilla att bada om jag hade massa päls och det var stekhet Tallinnsommar :-). Men så fort solen gick ner så blev det genast kallare så då var det dags att gå hem.

Vid stranden

Så här fnt hade vi det (Till höger ser ni en Nadja som studsar runt i vattnet)

Idag har jag fullpackat schema fast jag är ledig. Ska förbi kontoret och fixa min laptop, måste byta tangentbordet och tycker det är bäst att göra det bland massa it-tekniker :-). Då kan jag fråga om hjälp och vi har rätt grejer på jobbet. Tänkte även hinna med en pedikyr för mina fötter är i stort behov av det, höga klackar varje dag är fint och inte obekvämt, men fötterna vill också bli ompysslade. Sen iväg till skatteverket som strulat till det, måste göra om deklarationen, men det innebär jag får mina pengar inom nån dag. Sen som sagt, den där grejen ikväll :-D. Nu måste jag duscha så jag kan ut bland folk.

Gårdagens: Klänning från KappAhls barnavdelning

/Hanna

2 thoughts on “Zoo-besök- Tjockisbloggen.se

  1. Tyvärr inga tvättbjörnar. Men massa andra söta djur. 🙂

    /Hanna

Kommentera

