Strand, jordgubbar och härlighet – Tjockisbloggen.se

Blev inget bloggande igår på dan som jag hade tänkt för det var så strålande väder att jag höll mig utomhus i stort sett hela dan bortsett från en stund på eftermiddan då jag var inne och städade. Tillbringade några timmar i trevligt sällskap med Sara på stan, strosade omkring och tittade på folk och lite allt möjligt…

Här kommer dagens outfit och nagellack (insett hur kul det är att faktiskt måla klorna *s*)


Linne från Indiska strl M
Korta leggings från Cheap Monday strl M

När David kom hem från jobbet så skyndade vi oss att plocka ihop våran picknickkorg och gav oss iväg till stranden… Naturligtvis fick Igor också följa med, han älskar ju sol och värme och bada är ju det bästa som finns *s*. Har lite fina foton som David tog med min digitalkamera som jag tänkte visa er, tyvärr går det inte att lägga ut så stora bilder här dock.

Så här såg Igor ut igårkväll när vi kom hem efter två timmar med bus, bad och fika… Och han är lika trött idag kan jag tala om *s*. Just nu är det mulet och grått men skulle det spricka upp framåt eftermiddan så blir det stranden ikväll igen när David kommer hem, men då får tröttheten stanna hemma 🙂

Dessutom måste jag ju berätta om min nya grönsaksodling på balkongen *s*. Jag var på Coop Forum med mina föräldrar och mina två yngsta systerbarn Jonas och Jonna som mina föräldrar kidnappat med sig hem efter semestern i Småland. Hur som helst så fick jag se att de hade massa plantor till bra pris, 5 st för 100 kr. Så jag köpte två st Physalis, en minigurka samt röd och gul paprika som jag ska odla på vår inglasade balkong… Den funkar ju precis som ett växthus på sommaren ju. Så idag ska jag planera om plantorna och sen längtar jag tills vi får smaka våra egenbakade grönsaker 🙂


Inte alla som har sittplatser, gasolgrill och havsutsikt i sitt ”växthus” 🙂

Nu ska jag ta och hoppa i duschen för om en timme ska jag möta Julia och Sara på stan!

/ Sarah

Kommentera

