Smälter bort – Tjockisbloggen.se

Det är så vidrigt varmt just nu, urk. Jag sitter på kontoret (med en massa fönster i alla riktningar) och flyter bort. Senaste dagarna har vi haft kring 30 grader konstant. Det är inte kul när man sitter inomhus, har ont om fläktar och det inte finns fler fläktar att få tag på i hela stan. Tro mig, chefen har letat. Så vi slåss om de vi har, chefen bjuder på glass och man är för trött för att äta den.

Känner igen mig i den stackars isbjörnen

Är det bara jag som blir mer lättirriterad i värmen, jag har så kort stubin just nu. Antar det är kombination av trötthet, värme och brist på mat. Vem orkar äta ordentligt i denna värmen. Jag hade så bra plan att börja äta regelbundet och träna, men det finns noll energi. Att bara få i sig mat är viktigast just nu, och massa vätska. Vet det är så svenskt att klaga på vädret, men antar det är lika estniskt för alla klagar här med :-).

Gårdagens jobboutfit: Shorts från Zara, Linne minns ej

Det innebär att jag inte direkt gör mycket intressant. Kliver upp, duschar, försöker hålal sig sval, jobba, hem, duscha, kanske få i sig nån mat och vissa kvällar duscha igen kring midnatt innan man ska sova så kroppen är nerkyld. Inte direkt spännande, kläder är detsamma, ungefär är principen så lite som möjligt utan att vara badkläder. Dessutom kör jag 10-timmars skift några dagar nu, så är ännu mindre intressant. Ikväll ska jag ner till stranden och svalka mig efter jobbet, det behövs.

/Hanna

3 thoughts on “Smälter bort – Tjockisbloggen.se

  1. Be henne köpa kylskåp åt er. Ni kan ju sitta I kylskåpet och ha arbetsbordet utanför.

  2. Mamma: Tycker jag låter utmärkt 🙂

    Emma: Jo tack, jag vet hur det är. Sist jag var på gymmet så vill jag inte ens veta hur mycket jag svettats, och när man duschat är man ändå lika svettig direkt för omklädningsrummet är så varmt.

    /Hanna

Kommentera

