På väg bli sjuk? – Tjockisbloggen.se

Hurra, 11-timmars dag igen. Ironon flödar. Men vad gör man inte för att hjälpa teamet. Men det börjar ta ut sin rätt. Ska vara beredd igen imorgon att kanske bli inringd redan kl 10, alltså 2,5 timme innan mitt schema börjar. Funderar seriöst på hämtmat ikväll, vad som helst som går fort. Sushi funkar alltid, tror på ett besök förbi Sakura, Sushicat är i fel ände av stan. Sen se en film och sova.

Har börjat fundera om mina ryggsmärtor och sömnproblem kan ha att göra med början till UVI och inte bara värmen. Varning om ni inte vill läsa om sånt!

För jag har haft det där fantastiska att man kan inte sova för det känns som man måste gå på toaletten men det hjälper inte. Lägg till ryggvärk så fort jag sitter en längre stund, värk som går framåt mot magen och man känner sig som man behöver gå på toa. Har bara inte lagt ihop det och tänkt det kan vara orsaken. Nu är det ju inte säkert att det är UVI men nu har jag tagit krafttag mot det. Hällt i mig massor av tranbärsjuice och tagit de små magiska blå estniska pillrena som alltid hjälper. Så nu är det bara att vänta och se. Har iaf känt av det mindre sen imorse. Att ryggen inte känns lika öm kan också ha att göra med att jag tog en värktablett när jag vaknade.

Hur som helst, håller tummarna det blir bättre. Har tyvärr ingen outfit att bjuda på då jag inte hade ork. Finns inte så mycket energi med min brist på liv just nu :-). Som jag sa till min chef när hon tackade för att jag ställer upp så mycket, det är ju inte som att jag har ett liv som kan störa mitt arbete :-).

/Hanna

2 thoughts on “På väg bli sjuk? – Tjockisbloggen.se

  1. Usch! brukar också kunna få UVI… är hemskt när man får ont åt ryggen.. hoppas det går över!! Blå piller låter spännande hehe

  2. Emma: Börjar kännas lite bättre så känns som min reningskur kan ha hjälpt. Ryggen gör fortfarande ont, men inte på samma sätt. Nu är det bara det gamla vanliga ontet :-). De små blå pillrena är mirakel, inte säker på vad de heter men är nån receptfri örtmedicin just att ta när man börjar känna av UVI. Hjälper varje gång.

    /Hanna

Kommentera

