En nystart för oss – Tjockisbloggen.se

Jag vet att det har varit tyst från mig ett par dagar men jag har haft sån mensvärk att jag knappt kunnat röra mig 😦

Så det har inte blivit mycket gjort för min del… I lördags så var jag och David på stan en sväng och kollade runt lite, han köpte en skitsnygg jacka på rea 🙂

Igår hade jag namnsdag och fick många gratulationer, nog för att jag har en annan stavning på mitt namn än almanackan men det spelar ju ingen roll. Jag stavar Sarah och i almanackan står det Sara (vilket jag tycker är lite kort och ”hårt” men men), jag ska ju alltid vara lite speciell *s*.

Hur som helst så har jag och David en liten hemlis att dela med oss av… Vi har förlovat oss igen! Det senaste året har varit kantat av svårigheter och mycket trassel men vi har rett ut det tillsammans och ur motgångarna kom vi starkare än nånsin, så vi bestämde oss för att göra en ”nystart” och förnya våra ”löften”.

Vi har ju varit tillsammans i nio år, förlovade i sju år men vi har inte använt våra ringar de senaste två åren av flera anledningar men mest för att de inte passade längre (min började passa nyligen när jag gick ner så mycket i vikt). Så igår var vi och beställde våra nya ringar och förhoppningsvis så kommer de inom en vecka 🙂

Igårkväll så gick vi en liten promenad och David hade naturligtvis med kameran så det blev många fina bilder… Tänkte visa en av dem här, det är jag nedanför ett av Luleås ”riktmärken” södra hamn kranen 🙂

Nu ska jag ut på promenad med Igor och sen får vi väl se vad resten av dagen har att bjuda på!

/ Sarah

5 thoughts on “En nystart för oss – Tjockisbloggen.se

  1. Grattis!
    Men jag måste få fråga varför inte gifta sig istället? Är ju liksom ingen mening med att förlova sig igen??

  2. Catti – Tackar. För oss så är det betydelsefullt med förlovning och det har en mening för oss… Däremot så är inte giftemål något som är aktuellt nu utan kanske i framtiden.
    / Sarah

  3. Underbart, härligt och höra om kärlek som vägrar att ge upp! 🙂 Jag brukar säga ”Det är inget problem, det är en utmaning.”

    Stort grattis till er!

Kommentera

