Regn, gummistövlar och haremsbyxor – Tjockisbloggen.se

Regnet det bara öser ner… Känns som den mest korrekta meningen jag kan börja detta inlägg med idag, för det är just vad det gör utanför fönstret.

Har inte gjort mycket vettigt alls idag egentligen, varit en sväng på stan med Sara. På stan så hittade jag faktiskt två par byxor på Lindex rea som fick följa med hem, de hade erbjudande på all rea om att ta två och betala för en så det blev billiga brallor.

Jag som alltid vart emot haremsbyxor för att jag tycker det är så hemskt obekvämt med det där hänget och dinglet, nu har jag faktiskt hittat ett par som var både sköna och snygga. Att de sen var så billiga bidrog ju också till att de fick följa med mig hem 🙂

Eftersom de då hade ta två betala för en så kidnappade jag ett par andra byxor också, hann dock inte fota dessa innan kameran dog (måste ladda batteriet). De är hellånga med mudd/resår längst ner i mörkgrönt, nästan lite glansigt tyg. Kan fota dem imorrn om jag kommer ihåg det…

Jag är på jakt efter ett par snygga och billiga gummistövlar så har väl tänkt ge mig ut och jaga efter det imorrn. Har spanat lite grann tidigare och även kikat runt på internet lite nu ikväll men jag har inte råd att lägga de 500 kr och uppåt som gummidojjor tycks kosta nu för tiden 😦

Har ett par skitfula gummistövlar sen tidigare som jag haft till hundpromenader men de har börjat läka så det är dags för ett par nya… Skulle dock gärna vilja ha ett par som man vågar visa sig i bland folk den här gången men som sagt var är jag inte beredd att betala uppemot 500 kr för det, vilket dilemma *suck*.

På eftermiddan idag har jag och David varit iväg en sväng med bilen för att komma oss ut lite. Vi trotsade regnet och rusket och  promenerade omkring lite med Igor och tog några kort med Iphonen för jag glömde min kamera…

Kvällen ska jag tillbringa med datorn i sängen och kika lite serier och sånt eftersom David och hans bror Joel ska spela tv-spel ikväll och då flyr jag gärna soffan 🙂


Kofta från Åhléns strl L
Svart linne från Cubus strl M
Svarta linnebyxor från H&M strl 44

/ Sarah

2 thoughts on “Regn, gummistövlar och haremsbyxor – Tjockisbloggen.se

  1. Inga gummistövlar är väl fula.
    Vad har du för några ? Tycker det är kultigt med gummistövlar

    Fin blogg du har i övrigt föresten !

    /Malin

  2. Malin – Nja jag tycker nog att de flesta gummisar är fula, men smaken är som baken 🙂
    Köpte mig ett par prickiga för nån dag sen och de är ju helt okej..
    / Sarah

Kommentera

