Jag lever – Tjockisbloggen.se

Har fortfarande väldigt dålig energi men vill säga jag lever och är ok under omständigheterna. Kan lätt säga detta är det svåraste och mest komplicerade uppbrottet jag någonsin haft. Det är inte ens säkert vad som händer just nu. Det är bara väldigt komplicerat. Om det finns en plats som relationslimbo så är jag fast där. Limbo är en plats mellan himmel och helvete, ett slags ingenmansland.

Jag är livrädd för att våga hoppas, för risken finns att jag blir lika sårad igen om jag ger mig själv hopp. Samtidigt vill jag inget hellre än hoppas på det bästa. Tror ärligt talat han är precis lika förvirrad över hela situationen. Vad exakt som hänt och vad allt handlar om känns för personligt för att berätta om. Men nu vet ni iaf jag är ok, så gott det nu går.

Jag försöker få i mig mat, om det än är mest kycklingsoppa och nudlar (popcorn räknas också in i kategorin mat just nu). Tränar en massa för att hålla tankarna borta, det blir många långa promenader och gymtimmar innan jobbet. Kvällarna är mest tomma och försöker hålla hjärnan sysselsatt med tv-serier. Nu är det bara att ta sig igenom allt så får vi se vart det landar i slutändan, det kan jag faktiskt inte svara på nu.

Meningen är att han ändå ska komma tillbaks hit i september och vad som händer får framtiden visa. Även om det är dumt att riskera att bli sårad fler gånger så vem skulle inte försöka kämpa för att få vara med den man älskar. Även om den personen har sårat en redan en gång. Ni behöver inte hålla med eller kalla det klokt, men jag vill kunna drömma om att allt kan lösa sig. Det är väl ändå mänskligt på nåt sätt?

/Hanna

4 thoughts on “Jag lever – Tjockisbloggen.se

  1. Hang in there girl!

    Kärlek är värt att kämpa för, till varje pris.
    Dock är min mening att handlar det om otrohet är det bara att bita i det sura äpplet och gå vidare, hur ont det än må göra…

    Därmed inte sagt att det handlar om det, men som sagt – det är det enda jag anser att man inte ska kämpa vidare efter…

  2. Självklart är det mänskligt att drömma. Och att hoppas. Nu vet ju inte jag exakt vad som hänt. Men oavsett det så är det ju mänskligt att göra fel också. Och även om man blivit sårad så kan ju de känslorna man har göra att det ändå känns som det skulle vara värt att ge förhållandet ett nytt försök om man fick chansen. Om det är rätt eller fel är ju svårt att veta. Kanske slutar det med att man är ihop resten av livet eller också slutar det med att det tar slut. Men bättre att ta chansen om man får den och se vad som händer än att sitta och ångra att man inte tog den.

  3. Tack alla! Det jag vill säga på en gång är nej, det handlar inte om otrohet. Det handlar om andra saker som påverkat hela situationen. Känsn skönt att ha stöd när allt är tungt just nu.

    /Hanna

Kommentera

