Underbara 9 cm – Tjockisbloggen.se

Godmorgon världen

Äntligen fredag igen och ikväll så är det festival igen här i stan, men den här gången så är allt gratis och det känns ju inte helt fel så här dagarna innan lön 🙂

Igår så var jag och David på Arbetsförmedlingen, tog med mig honom den här gången eftersom jag verkligen avskyr att gå dit. Eftersom min vanliga handläggare är på semester så fick jag träffa en annan och det kändes riktigt bra, tycker att hon lyssnade på mig och förstod mig. Så nu ska hon ta upp det jag sa med min ordinarie nästa vecka så får vi väl se.

Senaste två dagarna har jag stapplat omkring här hemma och försökt att inte gå som en skitnödig åsna *s*. Jag har nämligen galet nog kärat ner mig i ett par underbara skor… för ett par år sedan sprang jag utan problem omkring i höga klackar men i takt med stigande ålder så har jag fått övergå till platta Ecco-skor.

Men nu jäklar är det liv i luckan och tjo fadderittan, jag har hittat ett par såå snygga och faktiskt helt okej sköna stövlar med 9 cm (8,7 cm om man ska vara helt exakt *s*) klack! Så dessa har jag knatat omkring lite här hemma när jag städar och diskar för att se om jag kan ha dem utan att bli krympling, och det verkar faktiskt som att bortsett från lite ont i fötterna och lite träningsvärk i knäna så går det riktigt bra 🙂

Men är det någon som har bra tips på vad man gör åt snorhala klackar? De är verkligen sjukt hala just under klacken som är belagd med blank plast till skillnad från sulan som är i gummi och det känns lite farligt för mig med dålig balans och en aning klumpig.

/ Sarah

7 thoughts on “Underbara 9 cm – Tjockisbloggen.se

  1. Kan du inte gå till en skomakare eller klack/nyckelbar? De borde kunna byta ut mot en gummisula. Annars kanske du kan sandpappra upp ytan, men frågan är om det räcker.

  2. Kanske det till och med räcker med att ”rugga upp” ytan med ett grövre sandpapper om man vill köra überbudget?

  3. Tack för tipsen tjejer! Tyvärr så fick skorna åka tillbaks för jag insåg att det är inte värt det med tanke på att jag går ut max tre gånger på ett år numer-
    / Sarah

Kommentera

