Äntligen fredag – Tjockisbloggen.se

Åh vad jag  har sett fram emot ledigt och helg! Detta har INTE varit min vecka och jag är verkligen inte på bra humör nu heller. Jag är trött på människor och folk i allmännhet, och vissa i synnerhet. Det finns en stor risk att om något mer händer som irriterar mig närmsta tiden så kommer jag explodera. Tycker synd om den som kommer vara i min väg, för jag vet ATT det kommer hända. Kan nog beskriva mitt humör som en vulkan, relativt lugn tills nåt händer så det börjar koka under ytan, och när påfrestningen blir för stor exploderar jag. Det är inte en Hanna man vill stöta på. En kompis tyckte ”jag blir oroad, vill ju inte nåt ska hända dig”. Det är inte mig man ska oroa sig för när jag är såhär, de är de/den som väcker mitt humör som är de som man ska oroa sig för.

Har haft en rätt stressig dag, var upp tidigt för jag hade ärenden innan jobbet. Sen jobba nån timme med långa och krångliga samtal. Iväg till läkaren då jag behövde få nytt recept och nu är jag på jobbet igen. Kan säga det är tur det finns lappar och kroppsspråk när man går till en läkare som inte kan engelska. Hade med mig asken för mina piller som jag kunde visa, peka på och säga ”retsept” (estniska för recept, såklart). Fick med mig mitt recept hem, så det fungerade. Har lite mer än två timmar kvar på jobbet sen är denna vecka över.

Ikväll ska jag däremot bara försöka slappna av och ha kul. Ska på hemmafest och det lär bli utgång. Något jag verkligen behöver, bara ha kul, dansa och en drink (eller fem) :-).  Så ska slänga i mig mat hemma, hinna förbi affären och köpa lite alkoholhaltigt, och såklart byta om lite iaf. Ser fram emot en bra kväll.

Ska jobba på, här är gårdagens outfit (ser ni vad långhårig jag blivit).

Ser rätt enkelt och basic ut, men vänta...

...vänder jag på mig så finns en snygg spetsrygg. (Visst får man säga att man tycker man har snygg rumpa :-D. Såg bilden och tyckte att jo, jag är då väldigt nöjd.)

/Hanna

2 thoughts on “Äntligen fredag – Tjockisbloggen.se

  1. Ja, du har en snygging rumpa! *avis* Själv har jag ”nada” rumpa, platt som jag vet inte vad!

Kommentera

