Mysigaste årstiden är här – Tjockisbloggen.se

Nu känns det verkligen att sommaren har fått ge vika för den intågande hösten… Imorse var det bara dryga sex grader när jag klev upp. Idag strålar solen och det är riktigt vackert ute, jag älskar hösten och alla dess färger men skulle gärna se att det var lite varmare i luften.

Hösten är nog den mysigaste årstiden tycker jag, alla vackra färger och så mörkret som kryper fram så man äntligen får tända ljus och små fina lampor lite överallt. Att krypa upp med David och Igor i soffan och bara mysa framför teven, eller sitta i uterummet med en gosig filt om sig, lösa korsord och dricka té…

Jag måste verkligen bli bättre på att ta med mig kameran ut på våra promenader så jag kan visa er hur vacker hösten här i Luleå kan vara. Just nu blir det tyvärr inte så mycket outfitbilder och liknande från mig för minneskortet till min kamera har fått fnatt så jag måste gå och köpa ett nytt idag, som tur är så är det SD-kort vilket är rätt så billigt (hittade ett på Kjell o company för 119:-, ett 2GB high-speed).

Förutom att köpa minneskort så ska jag bjuda min fina svärmor Grethel på fika idag på stan, måste säga att så mycket som jag tycker om henne och så bra vi kommer överens det har jag aldrig gjort med någon annan ”svärfamilj” tidigare i mitt liv. Mina svärisar är de bästa som finns och de har gett mig så mycket och även om det bara är en fika så är det ändå roligt att kunna ge något tillbaks…

Dessutom ska det inhandlas ingredienser till tårta, min älskade David fyller 28 år imorrn så jag ska baka en tårta ikväll eller imorrn på förmiddan… Måste ju ordna med hans present också men det kan jag inte avslöja vad det är *s*. Måste däremot skryta med att jag har planerat hans present i ungefär två veckor nu, sen jag kom på vad jag ska ge honom och jag är personen som inte kan behålla såna hemligheter mer än 30 sekunder haha.

När det gäller att ge presenter till folk, som jag fullkomligen älskar, så är jag hopplös på att hålla tyst om vad det är, därför måste jag få skryta med att jag har lyckats hålla näbben denna gång, fast än är det inte i hamn för det är ju först imorrn han fyller år 🙂

Har dessutom planer på att göra om lite på balkongen idag, det börjar vara dags att beskära våra grönsaker för nu börjar det nog vara väl kallt för att få några fler skördar tror jag. Hade först tänkt ta bort alla växter och inte ha något alls därute eftersom det blir rätt kallt trots att det är inglasat, men då kom jag på idag att man kan ju plantera bland annat ljung istället. Det är så fint med lite växtlighet och färg speciellt på hösten så jag ska kika runt lite idag och se vad jag kan hitta, ska även kika på nya gardiner dit ut.

Men nu är det nog dags att jag sätter igång och får något gjort så att jag inte fastnar här tills det är dags att möta Grethel på stan!

/ Kram Sarah

Kommentera

